تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

 فصل دوم  

بانکداری الکترونیک در بانک پارسیان  

 پیام مدیریت:

 

كمال خرسندی و افتخار است كه این پل ارتباطی امكان تعامل با شما مشتریان و مخاطبان ارجمندی كه بانك پارسیان را شایسته خدمت به خود دانسته‌اید فراهم آورده است.

خدمتگزاران شما در بانك پارسیان از بدو تاسیس تاكنون سعی داشته‌اند كه به پشتوانه بررسی آگاهانه بستر فعالیت، ارزیابی ویژگیهای محیط كسب و كار ، درك صحیح و كارشناسانه از نیازهای روبه تزاید اقتصاد كشور و شناسایی نیازهای به حق شهروندان ارجمند، به خدمات جدید و به روز بانكی زمینه ساز خدمت دهی مناسب و درخور باشند.

اعلام این مطلب موجب خرسندی است كه این بانك در طول شش سال فعالیت خود،‌ با بهره‌گیری‌ توامان از جوانان صاحب دانش و پشتكار و نیروهای مجرّب و كارآزموده نظام بانكی كشور و گلچینی از مدیرانی كه از مدبرترین گردانندگان نظام بانكی كشور بوده‌اند، مسیر ترقی و پیشرفت را تا سرمنزل بزرگترین بانك خصوصی و یكی از صد شركت برتر كشور طی كرده است و در كنار تمام توانمندیهای در خور توجهی كه به آنها اشاره شد، موفقیتهای كسب شده توسط پارسیان همواره مرهون اعتماد و حسن تعامل شما مشتریان گران ارج به عنوان سرما‌یه‌های اصلی سازمان بوده‌است.

تكریم و احترام به مشتری كه در قالب ارائه خدمات متنوع ،‌سریع و دائماًٌ نوشونده و حتی‌المقدور به دور از پیچیدگی اداری و دیوان‌سالاری از بدو شكل گیری تاكنون به عنوان راهبرد محوری بانك پارسیان مطرح بوده‌ است، سود بردن از امكانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدرن و روزآمد و ترویج بانكداری الكترونیك با توجه به زیرساخت ها وتوانمندی‌های موجود تنها در راستای نیل به سرمایه ارزشمند رضایت و اعتماد مشتریان انجام گرفته و دست‌اندركاران بانك پارسیان پس از این نیز از صدر تا ذیل همچنان در پی بسترسازی مناسب برای ارتقای رضایتمندی مراجعان خواهند بود.

گروه پارسیان با اتكا به یاری خداوند سبحان و سرمایه اعتماد گران‌سنگ شماهمراهان همیشگی ، در پی‌ آن است كه با تداوم روند رو به رشد خود، در پنج سال آینده ،در زمره بزرگترین و موفق ترین بانكهای كشور قرار گیرد و با توسعه فعالیتهای خود در ابعاد داخلی و بین‌المللی همچنان برای ایران و ایرانی افتخار آفرین باشد.

 

علی سلیمانی شایسته

 

بانک پارسیان:


بانك پارسیان به صورت شركت سهامی عام و با مالكیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون
 اجازه تأسیس  بانك های  غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، ماده(98) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط تأسیس بانك غیر دولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ 20/9/1379 شورای پول و اعتبار تأسیس یافته و در چارچوب قانون پولی و بانكی كشور مصوب سال 1351 ، قانون عملیات بانكی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانك ، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشكیل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس ازانجام تشریفات و ثبت رسمی بانك به شماره 178028 در تاریخ 15/6/1380 در اداره ثبت شركتها و مؤسسات غیر تجاری تهران ، به موجب نامه شماره 2348/هـ - مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانك پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

(از آغاز فعالیت بانك پارسیان در تاریخ 11/12/1380 تاكنون بیش از 5سال می‌گذرد.)

بانک پارسیان بزرگترین بانک خصوصی کشور است و در زمینه ی توسعه اتوماسیون شعب پیشرفته ترین بانک کشور به حساب می آید. نشانی وب سایت اینترنتی این بانک www.parsian-bank.comاست که عمده خدمات آن اطلاع رسانی در حوزه شرکتها و خدمات قابل ارائه این بانک است .از جمله امکانات اینترنتی بانک ارسال گزارشها از طریق ایمیل و صفحات اینترنتی است .بانک پارسیان همچنین با گسترش خدمات اینترنتی امکان پرداخت الکترونیکی را در برخی از سایتهای اینترنتی داخل کشور فراهم کرده است. با بررسی های انجام شده در سایر بانکها فعالیتهای خدماتی بانکی مبتنی بر اینترنت هنوز رنگ و بوی جدی به خود نگرفته است و جا برای کار زیاد است. آنچه قابل توجه است لزوم تلاش جدی تر بانکها برای توسعه  بانکداری اینترنتی برای ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان است در شرایط حاضر همه ی بانکهای کشور تا رسیدن به استانداردهای لازم بانکداری الکترونیکی فاصله ی زیادی دارند و باید در حوزه های فنی خدماتی ،اطلاع رسانی ،آموزش،فرهنگ سازی و مدیریت بهینه وب سایتهای بانکی تلاشهای بیشتری از خود نشان دهند.


اهداف :عبارت است از توسعه اقتصادی از طریق گسترش فعالیت در بخش صنایع ، به ویژه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته با فراهم آوردن امكانات ، تسهیلات و تدوین و اشاعه ابزارهای مالی و پولی نوین ، همچنین تأمین مالی برای زیربخش های ساخت ، تجارت ، مصرف.

 

 مدت زمان  : بانك از تاریخ ثبت برای مدت نامحدود تشكیل شده است. 


سرمایه بانك : سرمایه بانك هفت هزار و پانصد میلیارد (7،500،000،000،000) ریال می باشد كه تماماً پرداخت شده و به هفت میلیارد و پانصد میلیون سهم عادی یك هزار ریالی تقسیم گردیده است.

 

تلفن بانک پارسیان:

شماره تماس تلفن بانک پارسیان    84841


برای استفاده از امكانات این سیستم كافیست تا یك دستگاه تلفن كه امكان شماره‌گیری به صورت تن
  را داشته باشد، در اختیار داشته باشید. علاوه بر بسیاری از دستگاه‌های تلفن متداول، كلیه گوشی‌های تلفن همراه نیز امكان شماره‌گیری به صورت تن را دارا هستند.

نحوۀ فعال کردن سرویس تلفن بانک پارسیان

دارندگان حساب بانک پارسیان می توانند با مراجعه به هر یك از شعب بانك پارسیان در سراسر كشور نسبت به دریافت رمز حسابهای خود به منظور استفاده از این سیستم اقدام نمایند.

امكانات سیستم تلفن بانک پارسیان
سیستم تلفنبانك پارسیان یكی از سامانه های مهم اطلاع رسانی می باشد كه بصورت لحظه ای و بدون وقفه(
Online Realtime) در تمامی ساعات شبانه روز اطلاعات لازم را درخصوص كلیه حسابهای ریالی مشتریان شامل انواع حسابهای قرض الحسنه (جاری پس انداز) و سپرده های سرمایه گذاری (كوتاه مدت-بلندمدت) به شرح زیر به مشتریان ارائه می نماید:


- دریافت اطلاعات مانده حساب


- دریافت سه گردش آخر حساب


- دریافت صورتحساب بوسیله دورنگار


- مسدود كردن كارت نقدی


- انتقال وجه


- آگاهی از وضعیت چكهای صادر شده


- آگاهی از وضعیت چكهای واگذار شده


- ثبت مبلغ چك


- مسدود كردن یك برگ چك


- تغییر رمز ورود

 اینترنت بانک پارسیان:

سیستم اینترنت بانك یكی از سیستم های بانكداری مدرن بانك پارسیان می باشد. تقاضای ارائه سرویس "اینترنت بانك" توسط هر یك از شعب بانك در اختیار مشتریان متقاضی قرار گرفته و مشتری با توجه به شرایط مندرج در فرم اقدام به تنظیم و امضاء آن می نماید . پس از امضاء فرم و تأیید آن توسط رئیس شعبه ، سرویس مزبور برای مشتری فعال شده و رمز عبور بصورت محرمانه تحویل مشتری خواهد شد.
جهت ورود به اینترنت بانك با مراجعه به آدرس WWW.PARSIAN-BANK.COM ، از قسمت ورود به اینترنت بانك وارد شوید.  

با استفاده از خدمات اینترنت بانک بانك پارسیان می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، اطلاعات مربوط به حساب‌های خود را به صورت لحظه‌ای در اختیار داشته و از راه دور به كنترل و مدیریت امور مالی خود بپردازید.
برای استفاده از خدمات اینترنتی بانك پارسیان یك دستگاه رایانه و امكان اتصال به شبكه اینترنت (از طریق مودم و خط تلفن، خطوط اینترنت پرسرعت
ADSL، ... یا هر نوع ارتباط دیگری نیاز دارید.

نحوۀ فعال کردن سرویس اینترنت بانک پارسیان
دارندگان كلیه حساب‌های بانك پارسیان (جاری، قرض‌الحسنه، سرمایه‌گذاری، ...) می‌توانند از این امكان استفاده كنند. برای آغاز به استفاده از سیستم بانكداری اینترنتی بانك پارسیان كافی است تا به شعبه‌ای كه نزد آن حساب دارید مراجعه كرده و فرم درخواست فعال شدن سیستم بانكداری اینترنتی را تكمیل نمایید.
یك دستگاه رایانه و امكان اتصال به شبكه اینترنت (از طریق مودم و خط تلفن، خطوط اینترنت پرسرعت
ADSL، ... یا هر نوع ارتباط دیگری) ساز و كاری است كه برای استفاده از خدمات اینترنتی بانك پارسیان به آن نیاز دارید.

امكانات سیستم اینترنت بانک پارسیان

 

1- مشاهده مانده و صورتحساب كلیه سپرده ها (كوتاه مدت- پس انداز- بلند مدت)

2- انتقال وجه به حسابهای خود و حسابهای دیگران

3- مسدود كردن كارت نقدی

4- درخواست دسته چك

5- ثبت مبلغ چك

6- انسداد موقت برگه های از دسته چك

7- لیست چكهای واگذار شده به حساب

8- گزارش دسته چك

9- مشاهده تسهیلات دریافتی

دریافت صورتحساب از پست الكترونیكی:


سیستم
E-mail Message System) EMS) یكی از سیستم های اطلاع رسانی بانك پارسیان می باشد كه از طریق آن می توان انواع گزارشات مربوط به صورتحساب و تراكنش های انجام شده روی حساب را بصورت الكترونیكی به آدرس مورد نظر مشتری ارسال نمود.
تكمیل فرم " تقاضای ارائه سرویس اطلاع رسانی پست الكترونیكی" توسط شعبه در اختیار مشتریان متقاضی قرار گرفته و مشتری باتوجه به شرایط مندرج در فرم اقدام به تنظیم و امضاء آن می نماید. پس از امضاء فرم و تأیید آن توسط رئیس شعبه سرویس مزبور برای مشتری فعال خواهد شد.

 

موبایل بانک پارسیان:

 

معرفی سرویس موبایل بانک، بانک پارسیان


سیستم موبایل بانک بانک پارسیان امكان انجام تراكنش‌های مالی و پرداخت وجه برای دریافت كالا یا خدمات را فراهم می‌كند.


این سیستم برای دارندگان تمامی كارت‌های عضو شتاب كه دارای رمز اینترنتی می‌باشند (پارسیان، ملت، كشاورزی، سامان، اقتصاد نوین و پاسارگاد)، خدماتی را ارایه می كند كه بتوانند عملیات مالی و تراكنشهای پرداختی را با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهند.


نحوۀ فعال کردن سرویس موبایل بانک، بانک پارسیان


جهت بهره مندی از سرویس پرداخت توسط تلفن همراه می باید مراحل زیر طی شوند:
1- دریافت برنامه و نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه


این برنامه به‌صورت لوح فشرده در مراكز مجازی كه در زیر نوشته شده است و نیز از طریق بلوتوث در مراكز مذكور قابل تهیه می‌باشد:


- واحد ارتباط با مشتریان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان واقع در بلوار افریقا، خ سایه، پلاک 1/75 طبقه همکف


- شعب بانک پارسیان


- نمایندگیهای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در تهران و شهرستانها
- همچنین برنامه و راهنمای آن از طریق همین سایت قابل دریافت است. دریافت برنامه برای گوشی‌های تلفن همراه و سیم كارت‌هایی كه دارای قابلیت
GPRS و اتصال به اینترنت هستند مستقیماً از طریق آدرس http://mobile.pec.ir امكان پذیر می‌باشد.

 

2- دریافت و مطالعه نمودن راهنمای نصب و استفاده از برنامه
توجه 1 : سابقا برای برخورداری از خدمات بایستی مشتریان یكی از مراكز مجاز مراجعه كرده و با تكمیل فرم ثبت نام، شماره تلفن همراه و اطلاعات كارت‌های بانكی خود را ثبت می‌كردند ولی اكنون پس از نصب برنامه بر روی گوشی و وارد نمودن اطلاعات كارتهای بانكی در برنامه با ارسال اولین درخواست سرویس و دریافت پاسخ صحیح، اطلاعات كارتهای بانكی با این شماره ثبت می‌شوند.

توجه 2 : چنانچه شماره كارتی یكبار با یك شماره موبایل ثبت شود، امكان استفاده از این كارت با شماره ‌موبایل دیگری وجود ندارد.

امكانات سیستم موبایل بانک، بانک پارسیان:


•    دریافت آخرین موجودی حساب كارت‌های پارسیان و شتاب
•   
دریافت سه گردش آخر حساب كارت‌های پارسیان به جز کارت نقدی
•    پرداخت قبض آب، برق، تلفن ثابت و همراه، گاز، عوارض شهرداری با استفاده از تمامی كارت‌های پارسیان و شتاب


•    خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد و پرداخت وجه با استفاده از كارت‌های پارسیان و شتاب


•    خرید شارژ سیم كارت‌های اعتباری همراه اول، ایرانسل و تالیا و همچنین خرید شارژ اعتبار انواع كارت‌های اینترنت و تلفن بین‌المللی


•    دریافت آخرین صورتحساب كارت اعتباری پارسیان از طریق فكس
•    دریافت آخرین صورتحساب كارت اعتباری پارسیان از طریق پست الکترونیکی


در حال حاضر، بابت ارایه هریك از خدمات برنامه پرداخت از طریق تلفن همراه هیچ كارمزدی دریافت نمی‌شود.


كارتهای بانک پارسیان


• كارت اعتباری پارسیان

مزایای کارت اعتباری پارسیان:

v   حذف مشکلات تهیه و تامین ارز در کشور مقصد

v   امنیت حمل پول در کشور مقصد

v   امکان استفاده داخلی و خارجی از کارت و موجودی آن

قابلیت های کارت:

v  امکان دریافت وجه نقد از کلیه ی دستگاههای خود پرداز کشور امارات با نشان شبکه ی بانک امارات   nswitchمشابه علامت درج شده در پشت کارت

v  امکان خرید کالا و خدمات در بیش از 14000 مرکز فروشگاهی سراسر کشور امارات و مجهز به کارتخوان های با نشان nswitch مشابه علامت درج شده در پشت کارت

v  امکان استفاده از خدمات کارتخوان های دار ی نشان nswitch در هتل ها،رستوران ها ،مراکز اجاره خودروو.. در کشور امارات

v   عدم نیاز به تبدیل ارز هنگام خرید یا دریافت وجه در کشور امارات

v  امکان خرید کالا و خدمات از گسترده ترین شبکه ی فروشگاهی و خدماتی طرف قرارداد پارسیان در سراسر ایران

v   امکان خرید اینترنتی کالا و خدمات و همچنین پرداخت قبوض از طریق دروازه پرداخت اینترنتی پارسیان و....

• كارت خرید پارسیان

 

مزایای كارت خرید پارسیان


1.
جلوگیری از مشكلات ناشی از چاپ، توزیع و گم شدن بن‌های كاغذی
2.
صدور و تحویل كارت الكترونیكی خرید پارسیان برای هر نفر با اعتبار دو سال از تاریخ صدور


3.
امكان خرید از هزاران فروشگاه طرف قرارداد بانك پارسیان و حدود یكصد هزار فروشگاه طرف قرارداد شتاب(شبكه بین بانكی كشور) در سراسر كشور كه هر ماه تعداد آنها افزایش می‌یابد.


4.
امكان پرداخت اینترنتی قبض های آب، برق، گاز، تلفن، تلفن

.5 امكان خرید اینترنتی بلیت قطار، اتوبوس و رزرو هتل و ... در سراسر كشور
6.
برخورداری از میلیونها ریال جوایز قرعه‌كشی‌های جشنواره خرید پارسیان در هر سال


 

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی