تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

پرداخت قبوض

با استفاده از این گزینه می‌توانید با وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض نسبت به پرداخت قبوض همگانی خود اقدام نمائید . ضمناً اگر این قبض قبلاٌ از این طریق یا طرق دیگر ، نظیر تلفنبانک پرداخت شده باشد مجدداً پرداخت نخواهد شد و رسید آن قبض ارائه می‌شود.

تعیین مبلغ چك

این سرویس از خدمات جدید بانكداری اینترنتی می باشد و به مشتری امكان می‌دهد مبلغ چك های صادر شده خود را همراه با شماره چك و تاریخ آن به بانك اعلام نماید تا در هنگام پرداخت مبلغ چك، اپراتور بانك متوجه مخدوش بودن یا جعل چك ( در صورت جعل مبلغ آن) قرار گیرد.

 

مشتری می‌تواند به نحو ذیل نسبت به تعیین مبلغ اقدام نماید:

1.    مشتری پس از ورود به سیستم بانكداری اینترنتی، از طریق منوی« خدمات چك » اقدام به انتخاب گزینه « تعیین مبلغ چك » نماید.

2.    پس از باز شدن صفحه مورد نظر، شماره چك ( شامل سری و شماره چك به ترتیب از چپ به راست )، شماره حساب مبلغ چك را وارد نماید و كلید « ادامه » را كلیك نماید.

3.    در صفحه دوم موارد وارد شده در صفحه اول پیش نمایش داده می‌شود و مشتری باید نسبت به امضای الكترونیكی آن اقدام نماید ( این امضا همانند امضای الكترونیكی انتقال وجه می‌باشد و راهنمای آن در اختیار مشتری می‌باشد) و كلید تایید را كلیك نماید.

4.    بعد از این مرحله اطلاعات وارد شده در سیستم متمركز سپهر ذخیره می شود. هر شعبه كه اقدام به پرداخت مبلغ فوق نماید، اپراتور مبلغ وارد شده توسط مشتری را مشاهده می‌نماید.

5.    انتقال وجه

6.    انتقال وجه به حساب خود شخص :

7.   

8.    با استفاده از این گزینه می‌توانید صورت حساب حساب متمرکز سپهر خود را در محدوده تاریخ مشخصی مشاهده نمائید.

9.   

10.    انتقال وجه به حساب سایرین :

11.   

12.    با استفاده از این گزینه می‌توانید مبلغ مورد نظر را از یک حساب متمرکز سپهر خود به حساب متمرکز شخص دیگر منتقل نمائید.

13.   

14.    دریافت تائید رسید :

15.   

16.    با استفاده از این گزینه می‌توانید توسط شماره پیگیری سیستم بانکداری اینترنتی ، شماره حساب بدهکار و یا محدوده زمانی واریز وجه اقدام به گرفتن تائید رسمی نمائید.

شرایط عضویت و راهنمای استفاده

مشتریان در سیستم بانکداری اینترنتی به دو گروه حقیقی وحقوقی تقسیم می‌شوند و باید برای عضویت در این سیستم به نوع مشتری خود توجه نمایند.

مراحل عضویت برای اشخاص حقیقی :

1.    پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد ، شماره حساب ، شماره مشتری و شماره شناسنامه ، کد کاربری 7 حرفی ( حرفی ، عددی یا ترکیب هر دو) انتخابی خود را وارد نمایند.

تذکر مهم : شماره حساب وشماره مشتری بایستی بطور کامل وارد شوند بدین معنی که اگر قبل از اعداد یک یا چند صفر وجود دارد ، آنها را نیز باید وارد نمایید. تذکر مهم : سیستم استفاده از 7 حرف انتخابی شما یک کد کاربری 10 حرفی تولید و به شماه اختصاص خواهد داد .

2.    رمز عبور خود را باتوجه به موارد داخل پرانتز ذیل آن انتخاب نموده و در قسمت مربوط به آن وارد کرده و درقسمت ورود مجدد نیز عیناٌ وارد نمایید.

تذکر مهم : رمز عبور خود را کاملاٌ محرمانه تلقی نموده واز فاش کردن آن به سایرین اکیداٌ خودداری فرمایید. این رمز برای پیگیریهای آتی مشتری است وبرای ورود به سایت به کار نمی‌رود .

3.    کلید انتخاب شعبه را فشار دهید تا صفحه مربوط به فهرست شعب ظاهر گردد . ازفهرست مذکور ، شعبه مورد نظر خود را ( شعبه افتتاح کننده حساب) برای مراجع بمنظور احراز هویت حضوری و دریافت دستگاه رمز یاب ( OTP) و عقد قرارداد مربوطه ، انتخاب نمایید.

4.    عبارات وارد شده در تصویر را در جای مربوطه وارد و کلید تایید را فشار دهید .

5.    شماره پیگیری و کد کاربری 10 حرفی تابید شده توسط سیستم را یادداشت نمایید.

تذکر مهم : در حفظ ونگهداری اطلاعات شماره پیگیری و کد کاربری 10 حرفی کاملاٌ دقت نمایید ، در صورت از دست رفتن این اطلاعات امکان فعال سازی مشتری و استفاده شما از سیستم وجود نخواهد داشت .

تذکر مهم : کد کاربری 10 حرفی ارائه شده توسط سیستم را کاملاً محرمانه تلقی نموده و از فاش کردن آن نزد دیگران اکیداً خودداری فرمایید.

6.    جهت احراز هویت به شعبه‌ای که در بند 3 ( شعبه افتتاح کننده حساب ) انتخاب نموده‌اید مراجعه وشماره پیگیری خود را به مسئول مربوطه ارائه و فرم را تکمیل نموده ، دستگاه رمز یاب خود را دریافت نمایید.

7.    پس از یک روز کاری شما میتوانید با استفاده از کد کاربری 10 حرفی ودستگاه رمز یاب دریافتی از شعبه به سیستم بانکداری اینترنتی وارد شده و از امکانات آن استفاده نمایید.

مراحل عضویت برای اشخاص حقوقی :

مشتریان حقوقی نیز مانند مشتریان حقیقی تمامی مراحل بالا را پس از وارد کردن مشخصات مشتری حقوقی بایستی طی نمایند ودرهنگام مراجعه به شعبه مربوطه علاوه بر شماره پیگیری ، معرفی نامه رسمی از موسسه مربوطه جهت تحویل دستگاه رمز یاب ، ضروری می‌باشد.

درخواست عضویت :

با استفاده از این گزینه می‌توانید جهت عضو شدن در سیستم بانکداری اینترنتی اقدام نمائید .

درخواست دستگاه رمز یاب جدید :

با استفاده از این گزینه چنانچه دستگاه رمز یاب شما مفقود ، خراب یا سرقت شده باشد ، درخواست دستگاه رمزیاب جدید بنمائید.

امکان غیر فعال نمودن شناسه مشتری :

چنانچه بخواهید برای مدتی شناسه مشتری خود را غیر فعال نمائید ، با استفاده از این گزینه میتواند درخواست خود را به بانک اعلام نمائید.

همچنین اگر در هنگام ورود به سیستم 3 بار رمز خود را اشتباه وارد کرده باشید سیستم بصورت اتوماتیک شناسه شما را غیر فعال می‌نماید.

درخواست فعال سازی شناسه مشتری :

چنانچه یکی از مواردی که در بند قبل ذکر شد اتفاق افتاده باشد با استفاده از این گزینه میتوانید درخواست فعال شدن شناسه مشتری خود را به بانک اعلام نمائید.

درصورت بروز هر نوع اشکال و یا داشتن سوال می‌توانید با شماره تلفنهای 66706035 یا66739861 و همچنین شماره تلفنهای امداد مشتریان( 66739766) تماس حاصل فرمائید.

 

شعب 724

شعبه 24 ساعته این بانك كه با عنوان « شعب 724 » فعالیت می كنند با هدف تكریم ارباب رجوع و صرفه‌جوئی در وقت و هزینه آنان و همچنین ارتقای سطح كیفی خدمات راه‌اندازی گردیده است.

این شعب مجهز به دستگاههای خودپرداز، كیوسكهای اطلاع رسانی و رایانه قابل اتصال به شبكه خدمات بانكداری اینترنتی می باشند.

شعب 724 در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته به دارندگان انواع حسابهای سپهری و كارت بانكهای عضو شتاب ، سرویس ارائه می دهند.

شایان ذكراست این شعب در آینده از دستگاههای چاپگر جهت چاپ صورتحساب و سیستمهای تحویلداری خودكار كه قابلیت دریافت وجه نقد را نیز خواهند داشت ، بهره‌مند می شوند. در حال حاضر 32 شعبه 724 در سطح کشور عملیاتی شده و 5 شعبه دیگر نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

 

برای مشاهده لیست شعب 724 میتوانید روی پیوند زیر کلیک نمائید.

 

لیست شعب 724 http://www.bsi.ir/Branches-724/default.bsi

 

 

کد گذاری و بازخوانیMICR

در حال حاضر اکثر دسته چکهای سپهری دارای خصیصه MICRمی باشد که امکان بازخوانی این کد در کلیه شعب فراهم گردیده است وباتوجه به دقت، امنیت وکنترل بیشتر در روش فوق، در آینده نزدیک ایران چکها و چکهای در گردش نیز در سیستم سپهر بر اساس این کد بازخوانی خواهند شد.

 

حسابهای دو منظوره

 

 

سیستم حسابهای دومنظوره و پشتیبان، سیستمی است که این امکان را به شما مشتریان عزیز که دارای چندین حساب سپهری در این بانک می‌باشید می‌دهد تا موجودی حساب خود را بین چند حساب (به استثنای سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت) شناور و جابجا نموده و ضمن تامین به موقع وجه چکهای صادره عهده حساب جاری خود؛ از مزایای سایر حسابها همانند پرداخت سود به حسابهای کوتاه مدت و شرکت درقرعه کشی همانند حسابهای قرض‌الحسنه پس انداز نیز بهره‌مند شوید.

 

شرایط و ویژگی‌ها:

 

1.    معرفی حسابهای مشمول طرح از طریق تکمیل فرم تقاضای سیستم حسابهای دومنظوره

2.    تکمیل فرم قرارداد و وکالتنامه عضویت در سیستم جهت اعطای اختیار انتقال وجه بین حسابها به شعبه و کسر مبلغ 5000 ریال از حساب بابت انتقال وجه از سایر حسابها به حساب جاری صرفاً به منظور تأمین وجه و یا کسری وجه چک.

توجه: در صورتی که حساب پشتیبان (حساب دوم) سپرده کوتاه مدت باشد، به منظور تداوم محاسبه سود به مانده حساب کوتاه مدت، حداقل مبلغ مانده حساب دوم نباید کمتر از 200،000تعیین گردد.

3.    رعایت حداقل و حداکثر مبلغ تعیین شده، در حسابی که انتقال مازاد موجودی آن به سایر حسابها و یا تأمین کسری آن از سایر حسابها منظر می‌باشد (حساب اول).

4.    تعلق داشتن حسابهای معرفی شده به یک شخص (داشتن شماره مشتری واحد).

 

مزایا و فواید سیستم:

 

1.    برخورداری از آرامش و اطمینان خاطر به لحاظ واگذاری مسئولیت تأمین به موقع وجه چک و یا کسری آن از سایر حسابها، به بانک.

2.    صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان به لحاظ عدم نیاز به حضور در شعبه و یا مکانهای دیگر جهت انتقال وجه از یک حساب سپهری به حساب دیگر.

3.    بهره‌مندی از حداکثر مزایا و منافع متعلقه به منابع مالی خود نزد بانک در قالب انواع حسابها شامل دریافت سود، پرداخت به موقع وجه چک از حساب و یا شرکت در قرعه‌کشی.

4.    اجتناب از مواجهه با مسائل و تبعات ناشی از برگشت چک.

 

نحوه استفاده از خدمات:

 

کلیه مشتریان دارنده حساب سپهری می‌توانند با مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب و تکمیل فرم تقاضای استفاده از سیستم حسابهای دو منظوره و پشتیبان، حسابهایی را که تمایل دارند با یکدیگر مرتبط بوده را معرفی و حداقل مانده ای که می بایست بعد از هر انتقال در هریک از حسابهای معرفی شده باقی بماند را تعیین، تا با یک بار تعریف توسط بانک در سیستم، وجوه به طور خودکار بین حسابهای معرفی شده شناور شود به نحوی که منابع به دلخواه صاحب حساب در حسابی که وی مایل باشد متمرکز گردد.

 

دستور پرداخت

بانک صادرات ایران در راستای تحقق اصل مشتری محوری و ارائه خدمات شایسته به مشتریان، به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین روز، طرحی به نام دستور پرداخت را در شعب خود اجرا نموده است، کلیه مشتریان می‌توانند با استفاده از این طرح، مسئولیت وصول مطالبات یا پرداخت دیون آتی خود را به بانک محول نمایند.

 

نحوه استفاده از طرح:

 

    فروشندگان کالا و خدمات

 

براساس این طرح کلیه اشخاص و مراکز فروش که اقدام به فروش اقساطی کالا و یا خدمات به مشتریان می‌نمایند، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب، ضمن معرفی یک حساب سپهری به استثنای سپرده سرمایه‌گذاری بلند‌مدت، مسئولیت وصول مطالبات خود را از طریق انعقاد قرارداد به بانک محول نموده و بدون اخذ چک یا صدور دفتر چه اقساط، نسبت به وصول مطالبات خود در سررسیدها تعیین شده اقدام نمایند.

    خریداران کالا و خدمات

 

در اجرای طرح فوق، خریداران کالا یا خدمات، باید به یکی از شعب مراجعه و از طریق تکمیل فرم اختیار نامه پیش‌بینی شده، ضمن معرفی یک حساب سپهری، به استثنای حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت، مسئولیت برداشت اقساط را به میزان تعیین شده بابت خرید کالا و خدمات خریداری شده از حساب خود و واریز آن به حساب فروشنده کالا و یا خدمات به بانک واگذار نمایند.

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی