تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتریان

1-     وارد شدن مشتری به محیط internet    bank   

 

الف – در قسمت آدرس مرور گر(برای مثال internet  explorer   ) آدرس زیر را وارد می کنیم : www .  sina bank .ir   

ب- در قسمت سایت اینترنت بانک  شماره مشتری را وارد می کنیم و دکمه  ورود را می زنیم .

توجه: اگر به عنوان  مثال شماره حساب فردی که می خواهد وارد اینترنت بانک شود 1- 458- 800- 114  باشد ، در این شماره حساب عدد 458 به عنوان شماره  مشتری فرد می باشد .

 

2-گرفتن موجودی توسط مشتری

در قسمت حساب های ریالی ،گزینه ای به نام موجودی قرار دارد که موجودی هر کدام از حساب های ما (اعم ازقرض الحسنه  وکوتاه مدت ) را نشان می دهد . همچنین باید دانست در صورتی که در قسمت حساب های ریالی روی گزینه ((موجودی در این لحظه ))

را کلیک  کنیم موجودی حساب مارا  با در نظر گرفتن آ خرین تغییرات پس از ورود به اینترنت بانک ، به روز می کند .

 

3-گرفتن صورت حساب توسط مشتری

الف-درقسمت حسابهای ریالی بر روی شماره حسابی که می خواهیم صور تحساب آن را بگیریم کلیک می کنیم .

ب-صفحه ای ظاهر می شود که در آن صورتحساب مر بوط به  حسابی که آن را انتخاب کرده ایم ظاهر  میشود .

برای مشاهده صورتحساب سایر  حساب ها در یک دوره زمانی مشخص می توانیم درهمین صفحه ، در قسمت صورتحساب سایرحسابها ابتدا شماره  حساب مورد نظر را انتخاب  کنیم سپس  دوره زمانی مورد نظر خود را انتخاب  وروی گزینه صو رتحساب  کلیک  می  کنیم .در این صورتحساب  مربوط  به حساب مورد نظر در دوره زمانی دلخواه ظاهر می شود .

 

4-انتقال وجه

1-4-انتقال وجه بین حساب های خودتان

الف –روی گزینه انتقال وجه کلیک می کنیم .

ب-در منوی ظاهر  شده گزینه (( انتال وجه بین حسابهای خودتان )) را انتخاب می کنیم .

ج-در گزینه (( برداشت از حساب )) ، حساب مبدا را جهت برداشتن  وجه از آ ن مشخص می کنیم .

د-در گزینه (( واریز به حساب )) حساب مقصد را ( از سری حسابهای خودتان ) جهت واریز وجه  به آن مشخص می کنیم .

ه-در گزینه (( مبلغ تراکنش )) میزان وجه قابل انتقال را ( به ریال ) وارد می کنیم .

و-زمان انجام انتقال وجه که می تواند  در روز جاری یا در یک تاریخ مشخص باشد را مشخص  می کنیم .

ز-روی گزینه (( انجام )) کلیک  می کنیم تا انتقال وجه با مشخصات مورد نظر انجام گردد .

توجه: باید توجه داشت که قبل از انتقال وجه ، سیستم مشخصات این انتقال وجه را در صفحه ، نمایش می دهد و سپس با تایید مشتری انتقال وجه انجام می گیرد .

 

2-4-انتقال وجه به حسابهای دیگر

الف-روی گزینه انتقال وجه کلیک می کنیم .

ب- در منوی ظاهر شده گزینه (( انتقال وجه با حسابهای دیگر )) را انتخاب می کنیم .

ج-در گزینه (( برداشت از حساب )) حساب مبدا از سری حساب های خودمان را انتخاب می کنیم .

د- در گزینه (( واریز به حساب )) حساب مقصد از سری حساب های سایر مشتریان را تایپ می کنیم .

ه-در گزینه (( مبلغ تراکنش )) میزان وجه قابل انتقال را (به ریال ) وارد می کنیم .

و-زمان انجام انتقال  وجه که می تواند در روز جاری یا در یک تاریخ مشخص باشد  را انتخاب می کنیم .

روی گزینه (( انجام )) کلیک می کنیم تاانتقال وجه با مشخصات مرد نظر انجام گردد .

توجه : باید توجه داشت که قبل از انتقال وجه ، سیستم مشخصات این انتقال وجه را در صفحه نمایش می دهد و سپس با تایید مشتری انتقال وجه انجام می گیرد .

 

  

توجه : فرمت شماره  حساب به صورت  زیر می باشد .

 

سریال حساب

 

کــدمشتری

 

کــد حساب

 

کــدشعبــه

 

برای مثال  یک شماره حساب به صورت زیر می باشد :

                                                                     1-458-800-114

که درآن 114 کد شعبه و 800 کد حساب و 458 کد مشتری و نهایتا 1 سریال حساب می باشد .

 

5-مسدود کردن کارت توسط مشتری

الف- در منوی ظاهر شده روی گزینه خدمات کارت کلیک می کنیم .

ب- در روی صفحه ظاهر شده شماره کارت خود را انتخاب می کنیم .

ج- روی گزینه انجام کلیک می کنیم و کارت مشتری مسدود می گردد . پس از مسدود کردن کارت توسط مشتری ، مشتری فقط با   مراجعه به شعبه ، تکمیل فرم وپرداخت هزینه های مربوط  می تواند کارت خود را مجددا فعال کند .

 

6-تغییر کلمه عبور  اینترنت بانک توسط مشتری

الف- روی گزینه تغییر مشخصات کلیک می کنیم .

ب- کلمه رمز قبلی را در قسمت مربوطه وارد  می کنیم .

ج- کلمه رمز جدید را در قسمت مربوطه وارد می کنیم .

د- جهت تایید کلمه رمز ، آنرا مجددا وارد می کنیم .

ه- روی گزینه تغییر کلیک می کنیم ، در این صورت رمز قبلی اینترنت بانک مشتری به رمز جدید  تغییر می یابد .

 

7- خروج مشتری از محیط اینترنت

الف-جهت خروج از محیط اینترنت بانک ، د رصفحه اصلی روی گزینه خروج کلیک می کنیم که در این صورت از محیط اینترنت بانک خارج می شویم .

توجه: جهت جلوگیری از هر گونه  مشکل امنیتی و سوء  استفاده های احتمالی بایستی پس از اتمام کار با اینترنت بانک از گزینه   خروج استفاده نمود .

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی