تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

 

مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی

 

استراتژی :  ابزاری است برای دستیابی به اهداف بلند مدت سازمان .

مراحل مدیریت استراتژیک بر اساس چرخه pdca دمینگ  وبه صورت زیر است :

-          تدوین استراتژی

-          اجرای استراتژی

-          ارزیابی استراتژی

-          اصلاح وبروز رسانی استراتژی   

 

یکی از ابزارهای مورد  استفاده جهت مدیریت استراتژیک آنالیز swot میباشد .

 

Strength  :  نقاط قوت

Weakness  : نقاط ضعف

Opportunity  : فرصت ها

Threats  :  تهدیدها

 

نقطه قوت : نقطه قوت یک سازمان یک کاربرد موفق از یک شایستگی یا بهره برداری از یک عامل کلیدی در جهت توسعه رقابت

  پذیری شرکت میباشد .

 

مزیت های شما چیست ؟ چه چیزی را خوب انجام می دهید ؟

 

برای تهیه لیست نقاط قوت می توان از چک لیستهایی نظیر چک لیست زیر استفاده کرد :

 

-          مبدا اصلی درآمد و سود سازمان کجاست ؟

-          سهم بازار در هر یک از محصولات چقدر است ؟

-          آیا سازمان شما علامت تجاری (brand)  معتبری دارد ؟

-          آیا بازار یابی و تبلیغات موثر است ؟

-          سازمان برروی چه موارد اصلی تمرکز دارد ؟

-          آیا سازمان دارای ضعف نیروی انسانی ماهر است ؟

-          آیا روحیه کارکنان بالا است ؟

-          آیا پاداشی برای پیشبرد به سمت تعالی در سازمان وجود دارد ؟

-          آیا کارکنان چند مهارتی دارید ؟

-          آیا موجودی به صورت موثری مدیریت می شود ؟

-          آیا سازمان به خوبی از فناوری اطلاعات استفاده می کند ؟

-          آیا سازمان به خوبی خود رابا تغییرات وفق می دهد ؟

-          آیا سازمان قدرت نوآوری دارد ؟

-           آیا سازمان در محیط رقابت بین المللی قدرت ایستا دگی دارد ؟

 

نقاط قوت می تواند در قالب یکی از دسته های زیر دسته بندی  گردد :

-          ظرفیت وتوانایی ها

-          مزایای رقابتی

-          انحصاری بودن

-          منابع ،دارایی،کارکنان

-          تجربیات ، دانش ،داده ها

-          ذخایر ملی ودرآمد های احتمالی

-          منطقه بازاریابی ، توزیع وشناخته شدن

-          جنبه های نو آوری

-          محل جغرافیایی

-          قیمت وکیفیت

-          اعتبارت وصلا حیت ها

-          فرآیند ها وسیستم ها

-          فناوری اطلاعات و ارتباطات

-          فرهنگی ، رفتاری ، نگرشی

-          حمایت مدیران

 

نقطه ضعف : نقطه ضعف یک سازمان یک کاربرد نا موفق از یک شایستگی یا عدم بهره برداری از یک عامل کلیدی که رقابت پذیری شرکت را کاهش می دهد .

چه چیز می تواند  بهبود داده شود ؟ چه چیز به طور نا مناسبی انجام می شود ؟ از چه چیزی می توان اجتناب کرد ؟

 

برای تهیه لیست نقاط ضعف می توان از چک لیستهایی نظیر چک لیست  زیر استفاده کرد :

-          کدام ناحیه از سازمان توانایی پو شش هزینه ها یش را ندارد  ؟

-          آیا بازاریابی و تبلیغات موثر است ؟

-          آ یا شرکت توانایی جذب افراد  یا استعدادها را دارد ؟

-          آیا کارکنان آموزش  دیده ودارای انگیزه هستند ؟ آیا سیستم انگیزشی برای بالا بردن سطح عملکرد کارکنا ن وجود دارد ؟

-          بیشترین هزینه های شرکت چه هزینه هایی هستند ؟

-          آیا شرکت توان تامین مالی در مواقع نیاز را دارد ؟

-          آیا شرکت توان ارائه ایده ها ومحصولات جدید رادارد ؟

-          آیا کارکنان به مدیریت ارشد اعتقاد دارند ؟

-          آیا شرکت دربرخورد با تکنولوژی از سایر رقبا عقب تر است ؟

 نقاط ضعف می تواند در قالب یکی از دسته های زیر دسته بندی گردد :

-          کمبود ظرفیت وتوانایی ها

-          کمبود قدرت رقابت

-          شهرت ، حضور درمیدان

-          مباحث مالی

-          آسیب پذیری دانش

-           مقیاس ومحدودیت زمانی 

-          جریان نقد ینگی ومصرف آن

-           دوام و ایستادگی

-          تاثیر روی فعالیت های اصلی

-           قابلیت اطمینان داد ها

-          قابلیت پیش بینی  برنامه ها

-           روحیه ، تعهد ورهبری

-          اعتبارات

-          فرآیند ها وسیستم ها

-          عدم حمایت  مدیران 

فرصت : یک فرصت یک حالت خارجی است  که می تواند بصورت مثبت بر پارامتر های عملکردی شرکت تا ثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجاد کننده اقدامات مثبت در زمان  مناسب است  را بهبود دهد . از جمله فرصتهای پیش روی یک شرکت می توان به بازار های توسعه یافته همچون اینترنت ونیز حرکت به سمت پخش جدیدی از بازار که سود بیشتر دارد ویا بازار های رها شده توسط رقبا اشاره کرد .

تهدید : یک فرصت یک حالت خارجی است که می تواند  بصورت منفی بر پارامتر های عملکردی شرکت تاثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجاد کننده اقدامات مثبت در زمان مناسب است را کاهش دهد . از جمله تهدیدات می توان به ظهور رقبای  جدید ، معرفی محصول جدیدتوسط رقبا ، مالیات بر روی کالا های ارائه شده و غیره اشاره کرد  .

استراتژی های so  :

درقالب این استراتژی ها سازمان با استفاده از نقاط قوت داخلی می کوشد از فرصت های خارجی بهره برداری نماید و با بهره گیری از نقاط قوت ، فرصت ها را به حداکثر برساند . معمولا سازمان ها برای رسیدن به چنین موقعیتی از استراتژ یهای wo، st  وwt  استفاده می کنند تا بدان جا برسند که بتوانند از استراتژی های so استفاده نمایند . به عنوان مثال استفاده شرکت بنز از توانمندی های تکنو لوژیکی و وجه مناسب برای ورود و افزایش سهم در بازار خودرو های لوکس  .

استراتژی ها ی wo :

هدف از این استراتژی ها این است که سازمان با بهره برداری از فرصت های موجود در محیط داخل بکوشد نقاط ضعف داخلی را بهبود ببخشد . در این حالت سازمان به دلیل داشتن ضعف داخلی نمی تواند  از این فرصت های به دست آمده  بهره برداری نماید . لذا لازم است استراتژی های نظیر استفاده از تکنولوژی های جدید وغیره بکار  گرفته شود تابا از بین بردن نقاط ضعف از فرصتها استفاده مناسب گردد.

استراتژی های st  :

شرکت ها با اجرای این استراتژی ها می کو شند با استفاده از نقاط قوت خود اثرات  ناشی از تهدیدات مو جود  را کاهش داده  یا ان ها را از بین ببرند .

استراتزی های wt : سازمان هایی که این استراتزی را بکار می گیرند حالت تدافعی به خود می گیرند  و هدف از این استراتزی کم کردن نقاط ضعف  داخلی وپرهیزازتهدیدات نا شی ازمحیط خارجی است. درواقع چنین سازمانی می کوشد برای حفظ بقای خوداز فعالیت های خود بکاهد(استراتژیهای کاهش یا واگذاری ) در شرکتهای دیگر ادغام شود ، اعلام ور شکستگی کند و یا سرانجام منحل شود .

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی