تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

تاریخچه
متعاقب قانون ملی‌شدن بانك‌های خصوصی در 28/9/58، مجمع عمومی بانك‌ها به استناد ماده 17 لایحه قانونی اداره امور بانك‌ها كه در جلسه مورخ 3/7/1358 شورای انقلاب به تصویب رسیده بود، طرح ادغام بانك‌ها را تصویب نمود. بر این اساس بانك ملت قانونا در تاریخ 29/9/58 و عملا از ابتدای سال 1359 از ادغام 10بانك خصوصی قبل از انقلاب، ایجاد و در خدمت مردم قرار گرفت.


معرفی خدمات بانك ملت
ـ خدمات بانكداری الكترونیكی (خدمات نوین بانكی) شامل موارد ذیل است:
*سامانه حساب جاری الكترونیك ملت (جام)
«جام» نوعی حساب جاری الكترونیك (Online) است كه واریز و برداشت از آن در تمامی شعب مجهز به این سامانه امكان‌پذیر است و مانده حساب در لحظه ثبت عملیات، متاثر خواهد شد.
*سامانه ملت كارت (Mellat card)
حساب ملت كارت نوع جدید و تكامل یافته از حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری كوتاه‌مدت به همراه كیف پول الكترونیكی بوده كه در راستای توسعه و گسترش بانكداری الكترونیكی و همچنین پاسخگویی به نیازهای بانكی مشتریان طراحی و راه‌اندازی شده است.
متقاضیان با در اختیار داشتن كارت‌های هوشمند (smart) صادره قادر خواهند بود تا با استفاده از پایانه‌های خودپرداز (ATM) و پایانه‌های POS از خدمات بانكی مانند: برداشت و واریز وجه، انتقال وجوه، پرداخت قبوض برق، تلفن و... بهره‌مند گردند.
اتصال سامانه‌های ملت كارت و جام:
اتصال سامانه‌های ملت كارت و جام خدمت نوینی از «بانك ملت» است كه در راستای تحقق اهداف دولت محترم و به منظور ارائه سرویس و خدمات مطلوب بانكی به مشتریان راه‌اندازی شده است.


خدمات طرح
با اتصال سامانه‌های ملت كارت و جام، انتقال مكانیزه وجه از حساب‌های جام و ملت كارت به حساب‌های جام و ملت كارت خود و دیگران با استفاده از پایانه‌های خودپرداز امكان‌پذیر شده است:
مزایا و آثار اجتماعی و اقتصادی طرح
- حذف الزام مشتری به حضور در شعب به منظور انجام امور بانكی خود از جمله واریز و برداشت چه از حساب پرداخت قبوض، دریافت صورتحساب و انتقال وجه از حساب خود به حساب دیگران.
- كاهش حضور اسكناس در حین انتقال وجه و به تبع آن جلوگیری از چاپ اسكناس و جایگزینی پول الكترونیكی در مبادلات و مراودات تجاری و مالی.
- سرویس‌دهی 24 ساعته به مشتریان از طریق پایانه‌های خودپرداز بانك ملت در سراسر كشور.
- كاهش حجم قابل توجه ترددها و سفرهای درون شهری و به تبع آن كاهش هزینه‌ها.
- امكان دریافت كلیه خدمات فوق از طریق اینترنت در فاز بعدی پروژه.
بهره‌گیری از پایانه‌های پرداخت الكترونیك (POS) در شعب بانك:
در راستای گسترش و ارتقای سطح كمی و كیفی خدمات ارائه به دارندگان ملت كارت، نصب و بهره‌برداری از پایانه‌های پرداخته الكترونیك (POS) در شعب بانك در حال اجرا می‌باشد. بر این اساس دارندگان ملت كارت با مراجعه به هر یك از شعب بانك ملت و استفاده از پایانه‌های POS قادر خواهند بود، عملیات مورد نظر خود را تا حصول نتیجه، رهبری نماینده و صرفا در هنگام دریافت و یا واریز وجه، مسوول ذی‌ربط در شعبه (به منظور شمارش و كنترل وجوه)در هدایت عملیات سهیم می‌شود.
صدور و ارائه بن كارت
«بن كارت»، كارتی است جهت واریز وجوه مربوط به كمك‌خرید غیرنقدی پرسنل سازمان‌ها و موسسات كه در حال حاضر به صورت كاغذی به كاركنان ارائه می‌گردد.
با ارائه كارت مزبور، كاركنان‌ سازمان‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز دارای پایانه POS و یا در محیط اینترنت نسبت به خرید كالا و خدمات مورد نیاز اقدام نماید.
افتتاح پایگاه شبانه‌روزی خدمات بانكی (اتوبانك ملت)
پایگاه شبانه‌روزی شعبه بانك در ایام پایانی سال 84 جهت ارائه خدمات بانكی به صورت Online و شبانه‌روزی مشتریان با امكانات ذیل افتتاح گردید:
* 4پایانه خودپرداز جهت خودروهای سواری
* 2پایانه خودپرداز برای عابران پیاده
* یك باجه به منظور ارائه خدمات الكترونیكی (نظیر افتتاح حساب‌‌های الكترونیكی، پرداخت چك‌های جام، دریافت قبوض و...)


تلفنبانك ملت
با استفاده از این خدمت، مشتریان بانک می توانند کلیه اطلاعات مربوط به حساب قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خود را در هر لحظه و از هر نقطه دنیا از طریق برقرارکردن ارتباط تلفنی و دورنگار دریافت نمایند. برای استفاده از این خدمت، مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک در تهران و شهرستان‌ها بروشور مربوط به نحوه استفاده از سیستم تلفنبانک را اخذ نمایند.
همچنین دارندگان حساب‌های جاری، پس‌انداز و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در تهران می‌توانند قبوض تلفن ثابت و برق خود را در تمامی اوقات شبانه روز حتی ایام تعطیل از طریق تلفنبانک ملت پرداخت نمایند.
جهت استفاده ازسیستم تلفنبانک ملت، مشتریان گرامی این بانک می‌توانند شماره عبور یا رمز مخصوص خود را از شعبی که در آن حساب دارند دریافت و با برقراری تماس با خطوط تلفنی که به این امر اختصاص یافته است نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند.
اینترنت
یكی از ابزارهای مهم در امر اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مشتریان بانك، شبكه اینترنت می‌باشد. امروزه كمتر نهاد و سازمان مالی و غیرمالی معتبر در جهان وجود دارد كه نسبت به این پدیده نوین توجهی از خود نشان نداده باشد.
خدمات سایر خدمات بانك ملت نیز به شرح زیر است:
* آتی بانك ملت
* صندوق امانات بانك ملت
* چك مسافرتی
* ایران چك بانك ملت

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی