تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online
كارت هدیه پارسیان

در بین ایرانیان و بسیاری از جوامع هدیه دادن و هدیه گرفتن به مناسبتهای مختلف امری دوست داشتنی ،نیکو و پسندیده است.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با در نظر گرفتن این موضوع که هدایا باید به گونه ای باشد تا سلیقه ی گیرنده آن مد نظر قرار گیرد به صدور کارت هدیه پارسیان مبادرت ورزیده است.این کارت انتخاب مناسبی در هدیه دادن  ایرانیان به یکدیگر می باشد.

مزایای کارت:

à       تهیه ی هدیه ای با ارزش در کمترین زمان و بدون نگرانی از سلیقه ی افراد

à       فراهم آوردن کالا وخدمات مطابق سلیقه ی گیرنده ی کارت

à       جلو گیری از اتلاف وقت و انرژی در تهیه ی هدیه

à       پرهیز از مشکلات رفت و آمد درون شهری در تهیه ی هدیه مورد نظر

à       انتخاب آسان هدیه بر مبنای بودجه شخص اهداء کننده

قابلیت های کارت :

1.   امکان خرید کالا و خدمات از گسترده ترین شبکه فروشگاهی و خدماتی طرف قرارداد با بانک پارسیان و کلیه ی فروشگاههای طرف قرار داد با بانکهای عضو شتاب

2.   امکان خرید اینترنتی کالا و خدمات و همچنین پرداخت قبوض آب و برق ، گاز ، تلفن ثابت و همراه، رزرو تور،هتل، بلیط قطار ، اتوبوس ، هواپیماو... از طریق دروازه ی پرداخت اینترنتی پارسیان

3.   امکان خرید کالا و خدمات و همچنین پرداخت قبوض آب و برق و گاز تلفن ثابت و همراه از طریق پرداخت همراه پارسیان

4.      امکان خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری همراه اول ،ایرانسل و تالیاو....

5.      برخورداری از اعتبار زمانی دو ساله و بدون تمدید

كارت نقدی پارسیان    


كارت پرداخت اینترنتی پارسیان

 

مزایای کارت پرداخت اینترنتی پارسیان:

§       آسایش و آرامش در انجام خرید یا پرداخت

§       انجام سریع خرید یا پرداخت از منزل و محل کار

§       دوری از ترافیک و آلودگی شهر

§       انتخاب کالای مورد نظر در فرصت مناسب

§       دریافت کالا و سایر خواسته ها در منزل و محل کار

§       امنیت خرید و پرداخت

§       امکان هدیه دادن کارت به دوستان و اطرافیان

قابلیت های کارت:

امکان خرید اینترنتی کالا وخدمات و همچنین پرداخت قبوض از طریق دروازه پرداخت اینترنتی پارسیان

امکان خرید کالا و خدمات و همچنین پرداخت قبوض از طریق پرداخت همراه پارسیان

امکان خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری همراه اول ،ایرانسل و تالیا

برخورداری از اعتبار زمانی یکساله و بدون تمدید

• كارت سفر پارسیان


بانك پارسیان به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای مسافرانی كه از سایر كشورها به ویژه كشورهای حاشیه خلیج فارس برای زیارت عتبات عالیات و یا سیاحت به ایران سفر می‌نمایند،‌خدمتی نوین به عنوان «كارت سفر» را از طریق شركت تجارت الكترونیك پارسیان به مورد اجرا گذاشته‌است بر این اساس،‌ مسافران می‌توانند با دریافت كارت سفر (نقدی) بدون حمل وجه نقد از امكانات رفاهی شامل هتل‌ها، مراكز خرید و ... استفاده نموده و یا با مراجعه به شعب بانك پارسیان و یا دستگاه‌های خودپرداز بانك‌های عضو شبكه شتاب به میزان نیاز خود وجوه نقد دریافت دارند.با عضویت بانك در شبكه شتاب، كلیه دارندگان كارت‌های سایر بانك‌ها می‌توانند از تجهیزات نصب شده بانك پارسیان استفاده نموده و همین‌طور دارندگان كارت‌های بانك پارسیان نیز می‌توانند از امكانات و تجهیزات دیگر بانك‌ها بهره جویند.


تجارت الكترونیك پارسیان، رتبه نخست در پذیرندگی كارت‌های بانكی
شركت تجارت الكترونیك پارسیان از شركت‌های زیرمجموعه بانك پارسیان است كه در توسعه بانكداری الكترونیك در كشور گام‌های موثری را برداشته است. این شركت در سال 85 با نصب حدود 60هزار دستگاه پایانه فروش (POS) از فروشگاه‌ها و مراكز خدماتی، رتبه نخست در بین بانك‌های كشور از نظر برخورداری از بزرگ‌ترین شبكه پذیرندگی كارت‌های بانكی را به خود اختصاص داده است. این شركت همچنین با كسب رتبه چهارم در بین كلیه بانك‌های كشور از نظر صدور انواع كارت‌های الكترونیكی توانسته است بیش از 2میلیون و 600هزار عدد انواع كارت‌های DEBIT و CREDIT را صادر كند. شركت تجارت الكترونیك پارسیان با توسعه شبكه پذیرندگان مجازی تا 300 پایانه، پذیرش تراكنش‌های اینترنتی در خرید كالا و خدمات را فراهم كرده است. شبكه نمایندگی‌های این شركت در حال حاضر به بیش از 30 نمایندگی فعال در استان‌های كشور رسیده و موجب توسعه بازار و ارائه خدمات پس از فروش به صورت منطقه‌ای شده است.بسط شبكه پذیرندگی به بیش از 450 شهر در استان‌های مختلف و توسعه شبكه پذیرندگی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر اقدامات شركت تجارت الكترونیك است.

• زائر كارت


بانك پارسیان به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای زائران حج عمره خدمتی نوین تحت عنوان«زائر كارت پارسیان» را از طریق شركت تجارت الكترونیك پارسیان به اجرا گذاشته‌است.بر این اساس، زائران حج عمره می‌توانند با دریافت زائر كارت بدون همراه داشتن وجه نقد از امكان خرید از مراكز فروش كالا و خدمات و همچنین برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز بانك‌های عضو شبكه SPAN در كشور عربستان سعودی استفاده نمایند.


كارت بین المللی پارسیان

 

 

اس ام اس بانک پارسیان:

 

معرفی سرویس پیام كوتاه بانک پارسیان (S.O.D)

 

سیستم پاسخگویی به پیام كوتاه بانك پارسیان SMS On Demandنام دارد.

جهت استفاده از خدمات S.O.D، مشتریان می توانند با ارسال پیام كوتاه در قالب الگویی خاص به یكی از شماره های اعلام شده، پاسخ خود را دریافت نمایند.


نحوۀ فعال کردن سرویس اس ام اس بانک پارسیان:
خدمات S.O.D بانك پارسیان در تمام ایام هفته به صورت 24 ساعته فعال بمی باشد.

مشتریانی که قبلاً سرویس دریافت پیام كوتاه بانك پارسیان برای صورت حساب خود فعال کردنده اند از سرویس SOD هم می توانند استفاده کنند.
مشتریانی كه قبلا از سامانه اطلاع رسانی
SMS بانك پارسیان استفاده نكرده اند، می توانند جهت درخواست فعال شدن سرویس، به یكی از شعب بانك پارسیان مراجعه نمایند.


امكانات سیستم
sms بانک پارسیان


• ارسال نرخ سود سپرده ها با امكان انتخاب زبان و نگارش پیام كوتاه دریافتی به صورت فارسی، انگلیسی و یا فارسی با نگارش انگلیسی برای عموم
• ارسال راهنمای شعب بانك پارسیان :

• دریافت موجودی فعلی


• موجودی در یك تاریخ خاص


• خلاصه وضعیت حساب طی سه تراكنش آخر حساب


• خلاصه وضعیت حساب در یك تاریخ خاص


• صورت وضعیت چك 

 

 

سیستم پاسخگویی به پیام کوتاه مشتریان:

  سیستم پاسخگویی به پیام كوتاه بانك پارسیان SMS On Demand (S.O.D)  گام جدیدی در جهت دستیابی به اهداف بانك در زمینه بانكداری موبایل(SMS Banking) و ارائه خدمات اطلاع رسانی نوین به مشتریان بانك پارسیان می باشد. جهت استفاده از خدمات S.O.D، مشتریان می توانند با ارسال پیام كوتاه در قالب الگویی خاص به یكی از شماره های اعلام شده، پاسخ خود را دریافت نمایند.

در حال حاضر خدمات عام این سرویس شامل :



    - ارسال نرخ سود سپرده ها با امكان انتخاب زبان و نگارش پیام كوتاه دریافتی به صورت فارسی، انگلیسی و یا


     _  فارسی با نگارش انگلیسی برای عموم


    - ارسال راهنمای شعب بانك پارسیان



و خدمات خاص آن شامل خدمات دریافت صورت وضعیت حساب از قبیل :
    
     - دریافت موجودی فعلی


     - موجودی در یك تاریخ خاص


     - خلاصه وضعیت حساب طی سه تراكنش آخر حساب


     - خلاصه وضعیت حساب در یك تاریخ خاص


     - صورت وضعیت چك  



       به مشتریان بانك پارسیان ارایه می شود.  همچنین امكان استفاده از راهنمای كلی و خاص جهت   استفاده از هر یك از سرویس های مذكور همراه با امكان انتخاب زبان و نگارش پیام راهنمای دریافتی به صورت فارسی، انگلیسی و یا فارسی با نگارش انگلیسی توسط این سرویس فراهم می باشد.


      لازم به ذكر است كه خدمات S.O.D بانك پارسیان در تمام ایام هفته به صورت 24 ساعته فعال بوده و مشتریان جهت استفاده از سرویسهای خاص صورت حساب می بایست از متقاضیان دریافت پیام كوتاه بانك پارسیان برای صورت حساب خود باشند. 
      مشتریان محترمی كه قبلا از سامانه اطلاع رسانی SMS بانك پارسیان استفاده نكرده اند، می توانند جهت درخواست فعال شدن سرویس، به یكی از شعب بانك پارسیان مراجعه نمایند.

 

 دریافت صورتحساب از تلفن همراه:


سیستم ارسال صورتحساب از طریق تلفن همراه (
SMS) یكی از سامانه های اطلاع رسانی بانك پارسیان می باشد. این سیستم اطلاعات مربوط به تراكنش های حساب را بصورت روزانه به شماره تلفن همراه معرفی شده توسط مشتری، ارسال می نماید.
كلیه مشتریان با مراجعه به یكی از شعب در سراسر كشور می توانند فرم مربوطه را تكمیل و به شعبه ارائه دهند،‌ سرویس مزبور پس از تأیید رئیس شعبه و ثبت در سیستم برای متقاضیان فعال میگردد.

 دریافت اطلاعات از تلفنبانك :

سیستم تلفنبانك پارسیان یكی از سامانه های مهم اطلاع رسانی می باشد كه بصورت لحظه ای و بدون وقفه(Online Realtime) در تمامی ساعات شبانه روز اطلاعات لازم را درخصوص كلیه حسابهای ریالی مشتریان شامل انواع حسابهای قرض الحسنه (جاری پس انداز) و سپرده های سرمایه گذاری (كوتاه مدت-بلندمدت) به شرح زیربه مشتریان ارائه می نماید:


- دریافت اطلاعات مانده حساب


- دریافت سه گردش آخر حساب


- دریافت
 صورتحساب بوسیله دورنگار


- مسدود كردن
 كارت نقدی 


- انتقال وجه


- آگاهی از وضعیت چكهای صادر شده


- آگاهی از وضعیت چكهای واگذار شده


- ثبت مبلغ چك


- مسدود كردن یك برگ چك


- تغییر رمز ورود

 

پرداخت الکترونیک بانک پارسیان:

 

معرفی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)


شرکت تجارت الكترونیك پارسیان وابسته به بانك پارسیان دارنده مجوز ارائه دروازه پرداخت اینترنتی برای کلیه کارتهای شبكه بانكی کشور شتاب از بانك مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.


شرایط لازم جهت دریافت سیستم پرداخت اینترنتی پارسیان


در صورتی که سایت شما فعال بوده و امكانات لازم برای فروش کالا یا ارائه خدمات را دارا باشد، می توانید از این سرویس استفاده نمایید. منظور از امكانات لازم برای فروشگاه اینترنتی، کامل بودن فرایند فروش اینترنتی می باشد که شامل مشخصات کامل محصول، امكان اضافه کردن محصول به سبد خرید، انتخاب نحوه ارسال محصول و نهایتاً انتخاب نحوه پرداخت می باشد.


مراحل و نحوه پیگیری درخواست سیستم پرداخت اینترنتی پارسیان


١. پرکردن فرم درخواست از روی سایت شرکت به آدرس:
http://www.pec.ir/categories/eshops/EPaymentRequestPage.aspx
٢. بررسی سایت فروشگاه توسط کارشناسان شرکت تجارت الكترونیك پارسیان
٣. در صورت تایید سایت فروشگاه متقاضی، فرمهای پیش قرارداد ارسال از طریق پست الكترونیك برای متقاضی ارسال می شود.

نتیجه گیری:


با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات تمامی ابعاد زندگی بشر امروز به ویژه بعد اقتصادی آن دچار تحولی عمیق و بنیادین گردیده است و این روند همچنان ادامه دارد. به جرات می توان گفت كه عدم توجه به این روند و تاخیر در هماهنگی با آن موجب اختلال در روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می گردد. حضور در بازارهای جهانی با استفاده از شیوه های موفق و كارآمد از جمله ضرورتهای تطبیق با نظام بین المللی كنونی است بدون تردید بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف تجاری و مالی یكی از ابزارهای لازم برای افزایش كارایی تجاری در اقتصاد ملی است. استقرار نظام ملی بانكی كارآمدی كه ضمن ارتباط با سیستم های بین المللی توانائی ارائه خدمات بانكی نوین را نیز داشته باشد از ضروریات استقرار نظام تجارت الكترونیك در كشور باشد. در این زمینه اقداماتی از دهه هفتاد آغاز گشته و طی پنج سال گذشته با ایجاد برخی زیرساختهای لازم (از جمله زیرساختهای قانونی و مخابراتی) رشد آن شتاب فزاینده‌ای داشته است. لیكن همچنان تا رسیدن به مقصد و جبران زمان از دست رفته راه درازی در پیش است. در این راه توجه به برخی فعالیتها و سرعت بخشیدن به آنها (كه به برخی از موارد آن در بخش پیشنهادات اشاره خواهد شد) می تواند در كوتاه نمودن این مسیر موثر واقع شود.براساس پیش بینی یك موسسه بین المللی حجم تجارت الكترونیك در پایان سال 2006 میلادی افزون بر12837 میلیارد دلار خواهد بود.

 پیشنهادات:


1- توجه به ایجاد زیر ساختهای فرهنگی از طریق:


1-1 ارائه آموزشهای لازم به دو گروه


الف - كسانی كه خدمات خود را از طریق سیستم الكترونیكی ارائه نمایند (مانند تجار و كاركنان موسسات مالی)


ب - كسانی كه از این سیستم استفاده و در واقع كاربران آن هستند (مانند مشتریان موسسات مالی)


1-2 ترویج فرهنگ مناسب استفاده از ابزارها و خدمات با استفاده از رسانه های همگانی و تابلوهای تبلیغاتی.


2 - ایجاد نگرش كلان در میان تصمیم‌گیران، برنامه ریزان، سیاستگذاران و دست اندركاران این فعالیت و پرهیز از هرگونه مدیریت جزیره‌ای با اولویت حفظ منافع ملی در دراز مدت.


3- تدوین قوانین و دستورالعملهای اجرایی شفاف.


4- توجه كافی و سریع به ایجاد ساختارهای مخابراتی و امنیتی در شبكه های اینترنتی كشور و توسعه آنها.


5- بومی كردن فرهنگ و ابزارهای مورد نیاز استقرار این پدیده ها ( با توجه به اینكه این قبیل تكنولوژی جزء تكنولوژیهای وارداتی می‌باشد لازم است تا برنامه های مورد نیاز جهت بومی سازی آن تهیه و اجرا گردد تا بتوان از مضرات یك پدیده غیر متجانس با سایر بخشهای جامعه پیش گیری نمود.)

 

 منابع و ماخذ :


1. مجموعه مقالات اولین همایش تجارت الكترونیك : تهران ؛ 1382
2. خدمات مالی الكترونیك: رهیافتی نوین برای تحول بخش مالی ؛ پژوهشكده پولی و بانكی ؛ 1382


3. تكفا ؛ شماره سال دوم ؛ شماره دوم 1383


4. كتاب بانكداری الكترونیك بانك مركزی

 

5. با تشکر از مدیریت محترم و مسئول بخش الکترونیک بانک پارسیان شعبه واقع در میدان شهید شیرودی تنکابن


6. سایتهای اینترنتی مربوط به بانک پارسیان با جدیدترین اطلاعات



عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی