تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

تکمیل چرخه تبدیل پول فیزیکی به پول الکترونیکی و افزایش سطح پوشش و کیفیت خدمات ازا لزامات راهبردی آینده پول ا لکترونیک در کشورا ست.

الزامات و مشو قها

• الزام به ا یجاد امکان پرداخت هزینه خدمات عمومی به صورت ا لکترونیکی

• مشارکت دستگاه های دولتی در آموزش و فرهنگ سازی عمومی

• حذف(و یا کاهش) تعرفه خدمات الکترونیک و دریافت هزینه کامل ارائه خدمات سنتی

• تشویق به ارائه کارت های اعتباری و الزام به خرید و پرداخت الکترونیکی از سوی بانکها

مشکلات

• هزینه های فراوان چاپ، عرضه و امحاء بلیت و اسکناس

• مشکلات و زیا نهای ناشی از عرضه و فروش بلیت های تقلبی

• اتلاف منابع و زمان فراوان شهروندان برای تهیه و نگهداری و کنترل بلیت کاغذی

• افزایش سفرهای درون شهری و مشکلات مربوطه در پرداخت هزینه های خدمات عمومی

• نبود آمار وا طلاعات دقیق وا مکان اعمال مدیریت خدمات عمومی

دستاوردها

•۲۰ درصد صرفه جویی در هزینه چاپ ا سکناس نو وا محاء اسکناس در کشور

• کاهش هزینه های عملیاتی سازمان دولتی مرتبط

• حذف ضررناشی ازبلیت های تقلبی

• تسریع در انجام عملیات پرداخت و بازگشت درآمد حاصل از خدمات به سازمان های  دولتی

• کاهش ریسک نگهداری پول نقد

پرداخت متوسط

• نظام پرداخت متوسط، مربوط به عملیات در سطح فروشگا هها و برای خرید نیازهای عادی زندگی و کسب و کارخرده فروشی است.

مشکلات پرداخت متوسط

• هزینه های فراوان چاپ، عرضه و امحاء اسکناس و چک پول

• مشکلات و زیان های ناشی ازعرضه و فروش چک پو لهای تقلبی

• اتلاف منابع و زمان فراوان شهروندان برای خرید و بازخرید و کنترل چک پول

• افزایش سفرهای درون شهری و مشکلات مربوطه برای تهیه پول نقد

• افزایش زمینه ناامنی اجتماعی خصوصا در نگهداری، جابه جایی و انباشته شدن پول نقد در فروشگا هها و محل کار شهروندان

نیاز آینده: نصب پایانه فروش در همه فروشگا ههای کشور (حدود ۲ میلیون پایانه)، بانکها و شرکت های موجود این توانایی را نداشته و به سازمان جدیدی نیاز است.

 

برنامه اجرایی صدور کارت اعتباری

• به موجب مصوبه بانک مرکزی کارت اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون ریال و با عقد قرض الحسنه و دوره بازپرداخت ۴۰ روزه براساس اعتبارسنجی متمرکز انجام خواهد شد.

 

 

پرداخت عمده

• نظام پرداخت عمده، مربوط به عملیات در سطح فروشگا هها برای خریدهای عمده فروشی و مبادلات بین شرکتهاست.

برنامه ریزی تغییر نسبت عملیات شعب بانک ها تا پایان سال ۱۳۸۸ (نقدی و غیر نقدی)

 

 

 

سایر برنامه ها

• برنامه ریزی حذف تحویل ته سوشه ا ز مراحل پرداخت قبض ها

• برنامه ریزی راه اندازی سوئیچ دوم خصوصی پرداخت الکترونیک در

کشور(مبتنی بر تجربه مثبت اپراتور دوم خدمات تلفن همراه) با نظارت بانک مرکزی

• الزام همه بانکها برای بیمه ک‌ردن خدمات پرداخت با کارت

• نصب پایانه در همه سازمان های دولتی

منبع : http://bankdar.ir/blog/?p=185

عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی