تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

کونیوز: کسری بودجه امسال به قدری شدید است که چنانچه راهکارهای منطقی برای آن پیش‌بینی نشود می‌تواند از بودجه عمرانی 22 هزار میلیارد تومانی سال جاری تنها 5 هزار میلیارد تومان را باقی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، کسری بودجه واقعی امسال بین 27 تا 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود. این میزان کسری بالغ بر 30 درصد کل بودجه سالانه است و با توجه به موجودی 12 میلیارد دلاری حساب ذخیره معلوم نیست سرنوشت کسری های بودجه سال جاری به کجا می کشد.
 مجلس در یک اقدام بی‌سابقه، در یافتن راه‌هایی برای تامین کسری بودجه سال جاری با ارائه طرح یک فوریت 10 هزار میلیارد تومانی در آستانه آخرین فصل نسبت به دولت پیش دستی نشان داد. این پیش دستی ناشی از نگرانی مجلس نسبت به حجم بالای کسری بودجه سالانه به دلیل ساختار نامناسب بودجه امسال است.
کسری بودجه امسال به قدری شدید است که چنانچه راهکارهای منطقی برای آن پیش‌بینی نشود می‌تواند از بودجه عمرانی 22 هزار میلیارد تومانی سال جاری تنها 5 هزار میلیارد تومان را باقی بگذارد و حدود 17 هزار میلیارد تومان را برای پوشش کسری بودجه جاری دستگاه بخش پرداخت های هزینه ای منتقل کند که طبعا این مسئله امکانپذیر نیست و باید سرنوشتی مبهم را برای بودجه امسال پیش بینی کرد.
محل‌های کسری بودجه
کسری بودجه امسال بنا بر اعلام معاون بوجه ای معاونت برنامه ریزی بالغ بر 17.5 میلیارد تومان است . بدین شکل که حدود 8.5 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از هدف مند کردن یارانه‌ها که در بخش مصارف بودجه تخصیص داده نشد و بعدا در اواسط تابستان مجلس طی اصلاحیه‌ای، دولت را موظف کرد تا 6.5 هزار میلیارد تومان آن از طریق کاهش بودجه 28.6 هزار میلیارد تومانی ععمرانی کاسته و 2 هزار میلیاردو تومان هم از طریق کاهش 3.4 درصدی بودجه همه دستگاه ها به صورت یکسان جبران شود.
این اتفاق در واقع به معنای پنهان کردن و به تعویق انداختن کسری بودجه نه جبران آن است و بالطبع باید در سال جاری فکری برای جبران آن بکنند.
از سوی دیگر در پایان هر سال دولت برای تامین اعتبارات برای پرداخت عیدی و پاداش کارکنان خود طی اصلاحیه ای با جابجایی ردیف، بخشی از بودجه عمرانی را به بخش جاری منتقل کرده است. تجربه بودجه هایی که دولت نهم تدوین کرده نشان از رشد سالانه حدود 60 درصدی این اصلاحیه ها دارد. در سال 85 حدود 2.3 هزار میلیارد تومان، در سال 86 معادل 3.6 هزار میلیارد تومان و در سال 87 معادل 6 هزار میلیارد تومان رقم اصلاحیه ها بوده است. بنا بر این در شرایط متعارف اصلاحیه اخر امسال رقمی حدود 9.5 تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود. از آنجا که مجلس در ابتدای سال زمینه کاهش 6.5 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی را فراهم کرد، در نتیجه برای تامین 10 هزار میلیارد تومان حجم اصلاحیه ای مورد اشاره که در نهایت از جابجایی بودجه عمرانی به جاری جابجا می شد پیش دستی کرد تا وضعیت پروژه های عمرانی بیش از این در محاق کمبود بودجه فرو نروند.
به تعبیر دیگر چنانچه دولت در پایان سال مجبور به ارائه لایحه اصلاحیه 10 هزار میلیارد تومانی به شمل متعارف بودجه شود در واقع بودجه عمرانی کشور در سال جاری شاهد کاهش 15 تا 16هزار میلیارد تومانی وشد و به رقم 12 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می کرد. این رقم بودجه عمرانی حدود 40 درصد کمتر از بودجه حدود 20 هزار میلیارد تومانی سال گذشته است و چنانچه تورم سالانه را بر این بوجه تاثیر دهیم در واقع کاهش 60 درصدی بوجه عمرانی کلید خورده است. در واقع مجلس با ارائه طرح جبران کسری خواسته که بودجه عمرانی کشور از 22 هزار میلیارد تومان پایین‌تر نیابد.
کسری واقعی بودجه
با توجه به کسری پنهان شده 8.5 هزار میلیارد تومانی ناشی از عدم تخصیص منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه ها و 10 هزار میلیارد تومانی پایان سال برای حقوق و مزایا و عیدی و پاداش کارکنان دولت، همچنین حدود 9 هزار میلیارد تومان نیز خود دولت اعلام کرد که به دلیل عدم پیشبینی در بودجه سالانه برای تامین یارانه کالاهای انرژی لازم دارد. با این حساب در واقع کسری بودجه واقعی دولت بدون توجه به کسری ناشی از اجرای قانون خدمات کشوری در سال جاری بالغ بر 27.5 هزار میلیارد تومان است. دولت برای تامین منابع لازم برای تامین یارانه هدف مند کردن یارنه ها قرار بود لایحه 6.5 هزار میلیارد تومانی به مجلس بیاورد. حتی اگر همین مقدار را نیز معیار قرار دهیم کسری امسال دولت بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان است.
کسری نهایی
چنانچه طرح مجلس بتواند 10 هزار میلیارد تومان کسری را پوشش دهد باز هم بین 14 تا 17 هزار میلیارد تومان باقی ماند معلوم نیست چگونه تامین خواهد شد. این در حالی است که به گفته قضاوی معاون اقتصادی بانک مرکزی، موجودی حساب ذخیره تنها 12 هزار میلیارد تو مان است. این برآورد ها در حالی انجام شده که دولت درباره تامین اعتبارات برای پرداخت تعهدات مربوط به مدیریت خدمات کشوری نیز دچار کسری قابل توجه 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی خواهد شد.
بنا بر این به نظر می رسد کسری واقعی و نهایی بودجه سال 88 به احتمال زیاد به مرز 30 هزار میلیارد تومان برسد. این میزان کسری بالغ بر 30 درصد بودجه سال جاری و شاید در کل بودجه های سنواتی کشور که تا بحال قبل و بعد انقلاب نوشته شده بی سابقه است.
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 11:22 ق.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی