تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی بانك‌ها با تشریح جزئیات لایحه تحول نظام بانكی از تقسیم این لایحه به دو قسمت خبر داد و گفت: دولت در قالب این لایحه ضمن ارائه پیشنهاداتی برای حل مشكلات بانك‌های كشور ،استقلال بانك مركزی را پیگیری می‌كند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» محمود رضا خاوری در ادامه نشست خود با خبرنگاران به لایحه تحول بانكی اشاره كرد و گفت: این لایحه به دو قسمت تقسیم می‌‌شود كه یكی مربوط به تمام سیستم بانكی و دیگری مربوط به بانك مركزی بود و هم‌اكنون پیش‌نویس دو لایحه در دولت است.
وی با تاكید بر اینكه یكی از لوایح مذكور مربوط به استقلال بانك مركزی است، گفت: در این لایحه مشخص شده كه بانك مركزی با استقلال چگونه باید عمل كند و نحوه عملكرد بانك و بانكداری در این قانون مشخص می‌شود.
مدیر عامل بانك ملی افزود: قانون مذكور عملیات بانكی را توضیح می‌دهد و براساس آن بانك مركزی قوانین را اعلام و به عنوان مقام ناظر نظارت و سیاست‌ها را برای اجرا آماده می‌كند.

* نظام بانكی منتظر تحول با ارائه 3 قانون جدید باشد

خاوری از بررسی 3 قانون دیگر خبر داد و در مورد قانون اول، اظهار داشت: این قانون در مورد افزایش توان اعتباری بانك‌ها به سه نكته توجه داشته كه طبق نكته اول باید افزایش سرمایه بانك‌ها كه مورد توجه دولت و مجلس است، صورت بگیرد.
به گفته مدیرعامل بانك ملی، شرایطی در نظر گرفته شده تا با این افزایش توان اعتباری، نقدینگی و فرصتی كه برای بانك ایجاد می‌شود موجب تورم نشود.
وی در مورد قانون دوم، گفت: این قانون راهكاری برای پرداخت بدهی‌های دولت است كه پیش‌بینی شده از خطوط اعتباری به صورت قرض‌الحسنه در اختیار بانك قرار گیرد و این امر مانع از تورم بدهی دولت و باعث افزایش توان اعتباری خواهد شد.
خاوری قانون سوم را تسهیل در وصول مطالبات معوق نام برد و گفت: در این طرح 6 راه‌حل قانونی برای وصول مطالبات معوق بانك‌ها در نظر گرفته شده است، در حالی كه هم‌اكنون از راه‌حل‌های عمومی استفاده می‌كنند و می‌توان گفت كه در قانون مذكور روش خاصی برای وصول مطالبات معوق دیده شده است.


* قانون ادره امور بانك‌ها

وی در مورد قانون دوم نیز گفت: این قانون به لایحه قانونی اداره امور بانك‌ها مربوط می‌شود، به دلیل اینكه از سال 58 به بعد قانون اصلاح نشده و با خصوصی شدن 3 بانك و ایجاد بانك‌های خصوصی نیاز به تجدید‌نظر در قوانین شورای انقلاب و تعریف روش‌های جدید برای بانك‌های خصوصی ضروری دیده می‌شود، بنابراین پیش‌نویسی تحت عنوان قانون اداره امور بانكهای دولتی آماده شده است.


* قانون تشكیل كانون بانك‌ها

مدیرعامل بانك ملی قانون سوم را تشكیل كانون بانك‌ها بیان كرد و ادامه داد: هم‌اكنون شورای هماهنگی برای بانك‌های دولتی تشكیل شده و كمیته‌ای هم برای بانك‌های خصوصی فعالیت می‌كند ولی با توجه به اشتراك بانكداری دولتی و خصوصی باید كانونی تشكیل و مشكلات اجرایی بانكها را مشخص و وحدت رویه در این زمینه صورت بگیرد.
به گفته وی با اجرای قانون سوم، حقوق صنفی بانك‌ها و نیازهای جامعه بررسی و اصل رقابت به درستی شكل خواهد گرفت.

* تسهیلات بانك ملی به بنگاه‌های زود بازده

خاوری در مورد اعطای تسهیلات به بنگاه‌های زود بازده، گفت: طبق سهمیه‌ای كه به بانك ملی ابلاغ شده بود معادل 132 هزار میلیارد ریال تسهیلات باید به 225 هزار و 717 واحد پرداخت می‌شد.
وی افزود: از بین طرح‌هایی كه معرفی شده 191 هزار و 784 واحد مدارك كافی داشته و رقم تسهیلات آنها 117 هزار و 650 میلیارد ریال بود ولی از تعداد مذكور 24 هزار و 577 واحد دارای توجیه كافی نبوده است.
مدیرعامل بانك ملی ادامه داد: 2 هزار و 274 واحد در دست بررسی و 164 هزار و 933 واحد تائید شده است،همچنین با این اقدام فرصت شغلی كه به وجود آمده 371 هزار و 508 فقره است.

* پرداخت بدهی به بانك مركزی و افزایش تسهیلات بانك ملی

مدیرعامل بانك ملی گفت: اضافه برداشت از بانك مركزی در پایان سال گذشته 51 هزار و 526 میلیارد ریال بود در حالی كه امروز این رقم به 26 هزار و 109 میلیارد ریال كاهش یافته بنابراین 33/49 درصد بدهی بانك پرداخت شده است.
وی افزود: این در حالی است كه رشد تسهیلات بانك 10 درصد است یعنی علاوه بر تسویه بدهی 33/49 درصد بدهی به تسهیلات اضافه شده است.
به گفته مدیرعامل بانك ملی، حدود 30 درصد تراكنش‌های سیستم بانكی متعلق به این بانك است.

* برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و كوتاه مدت بانك ملی

وی با اشاره به عملكرد برنامه‌های كوتاه و بلند‌مدت بانكی ملی گفت: این برنامه‌ریزی‌ها متناسب با ماهیت، هویت، شناخت و توان كاركنان و همچنین فرصت‌های موجود جامعه از طرف دیگر صورت گرفته است.
مدیرعامل بانك ملی به برنامه فوری برای سال جاری این بانك اشاره و تصریح كرد: در ابتدای ورودم به مدیریت بان ملی ظرف كمتر از 2 ماه این برنامه تهیه و در عین حال برنامه‌ریزی 4 سال آینده انجام شد كه به صورت شخصی این مسئولیت را بر عهده گرفته و با بررسی و تحقیق این برنامه‌ تنظیم شده است.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی در ادامه گفت: تركیب دارایی‌ها در برنامه دیده شده و در عین حال به اصلاح ساختار بانك متناسب با بانكداری اسلامی پرداخته شده است.

* بانك ملی، بزرگترین بانك جهان اسلام است

وی با تاكید بر اینكه بانك ملی بزرگترین بانك جهان اسلام است، اظهار داشت: بنابراین گسترش بحث آموزش كاركنان اولین قدم برای رسیدن به هدف بانكداری اسلامی است.
مدیرعامل بانك ملی با تاكید بر اینكه باجه‌های ترویج بانكداری اسلامی در شعب اصلی این بانك از چند ماه گذشته فعالیت‌ می‌كنند، از مجهز شدن سایر شعب نیز به این باجه‌های خبر داد و گفت: از طریق فعالیت‌ این باجه‌ها مشتری با مراجعه، باجه با حقوق خود آشنا می‌شود.
به گفته وی تكریم ارباب رجوع، خدمت دیگر این باجه، تلقی می‌شود چرا كه منافع بانك با سرنوشت مشتری گره خورده است.
خاوری با اشاره به اینكه كاركنان این باجه‌ها هر زمان كه تعداد مشتریان بالا رود به كمك كاركنان شعب رفته و كار ارباب رجوع را انجام می دهند، تصریح كرد: هرگروه از مشتریان یك كارمند ارشد بانك خواهد داشت.
وی ادامه داد: یكی از راه‌های تسهیل در ارایه خدمات و افزایش تسهیلات است.
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 02:47 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی