تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online
محمود‌رضا خاوری در میزگرد اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا " نظام بانكی را در دوران گذار دانست و اظهار داشت: اقتصاد جهانی و بازارهای پولی و مالی در دنیا به سرعت در حال تحول است، بنابراین كشور ما نیز باید سازمان‌ها را به صورت منسجم به حركت درآورد.
وی حركت مذكور را به گونه‌ای نام برد كه هر "جزء " آن مكمل "كل " باشد و ادامه داد: تحول در نظام بانكی با توجه به موارد مذكور باید به صورت منسجم و قانون‌مند انجام شود.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی با اشاره به مدت زمان طولانی كه از قانون پولی و بانكی، قانون عملیات بانكی بدون ربا و همچنین تصویب اداره امور بانك‌ها، می‌گذرد، خاطرنشان كرد: با توجه به گذشت سال‌های زیادی از قوانین مذكور و همچنین با در نظر گرفتن تحولات عظیمی كه در طی این سال‌ها در كشور و نظام بانكی رخ داده است، باید تحولی در این عرصه به وجود آید.
وی اضافه كرد: با توجه به موارد فوق احساس شد كه باید در نظام بانكی تحول دیده شود و این كار از دو منظر دیده شد یكی این كه قانونی تدوین و با آن تشكیلات بانك مركزی متناسب با تحولات روز شود.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی افزود: قانون اول به بازسازی ساختار‌های بانك مركزی توجه داشت، همچنین از طریق آن در صورتی كه اجزای نوینی لازم است به آن افزوده شود.در مورد موضوع و اهداف نیز طوری تجدید ‌نظر شود كه متناسب با سیاست‌های روز بانك مركزی بتواند ماموریت خود را انجام دهد.
خاوری گفت: قسمت دیگر طرح تحول به عملیات بانك و بانكداری مربوط می‌شود، این موضوع را هم بانك مركزی و قالب قانون بودجه لحاظ كرده است.
وی افزود: بحث صدور مجوز‌ها برای موسسات مالی، اعتباری و بانكی و نحوه فعالیت آنها در قانون مذكور آمده و همچنین مقررات كنترل و نظارت بانك مركزی نیز در این بند لحاظ شده است.

* تحول بانكی به استقلال عمل بانك مركزی توجه دارد

مدیرعامل بانك ملی با بیان اینكه بانك مركزی مسئول حسن اجرای قوانین و مقررات بانكی است، خاطرنشان كرد: بنابراین امنیت اقتصادی التزام كامل با امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی دارد به همین دلیل بانك مركزی نیاز دارد با استقلال و بدون دخالت نیروهایی كه ممكن است بر اساس ماموریت‌ خاص خود متقاضی یك سیاست باشند، به فعالیت خود بپردازد.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی وجود حالت مذكور را "استقلال " بانك مركزی دانست و گفت: استقلال بانك مركزی به معنای این نیست كه حصاری دور این بانك كشیده شود و هیچ كس حق ورود به آن را نداشته باشد.
وی افزود: استقلال مذكور، استقلال در سیاست‌های پولی نیست بلكه استقلال در عملكرد نظارتی بانك مركزی است تا در راستای آن بانك بتواند بر مبنای كارشناسی نیاز جامعه را تشخیص دهد.
خاوری ادامه داد: بانك مركزی نیاز جامعه را پس ازشناسایی در قالب سیاست‌ها به تصویب مراجع ذیربط خواهد رساند و پس از این اقدام، باید برای عملی شدن سیاست‌های ذكر شده پشتیبانی صورت بگیرد.
به گفته مدیرعامل بانك ملی، دو قانون مذكور تنها قسمتی از تحول نظام بانكی در این دوران گذار است.
وی با اشاره به اینكه در اجرای قوانین برنامه اجازه بانكداری خصوصی داده شده است، افزود: طبق قانون برنامه، بانك‌های خصوصی جدیدی متولد شدند كه در قانون قبلی بلكه در اجرای قانون برنامه و اصل 44 قانون اساسی، بانك‌های خصوصی اجازه فعالیت گرفتند.
خاوری با بیان اینكه در قانون اساسی، فعالیت‌های اقتصادی به سه قسمت تقسیم شده بود، اضافه كرد: قسمت اول كه بانك و بانكداری و بیمه را شامل می‌شود، جزء فعالیت‌های دولتی محسوب می‌شد ولی به موجب بند ج اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصی اجازه داشت كه به عنوان مكمل در این بخش به فعالیت بپردازد.
وی در ادامه تصریح كرد: سیر تاریخی نشان می دهد كه اولین مجوز به موسسه اعتباری توسعه آن هم به عنوان موسسه نه به عنوان بانك داده شد.
به گفته خاوری، دلیل قید نام "موسسه " اعتباری توسعه، این بود كه در قانون قید شده بود "بانك " باید اساسا دولتی باشد.
وی افزود: بنابراین در دور گذار فعلی بانك‌های خصوصی جدیدی متولد شدند و هم‌اكنون سه بانك بزرگ دولتی قبلی هم واگذار شده‌اند.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی با اشاره به دولتی ماندن تعدادی از بانك‌ها، گفت: ساختار بانك‌های دولتی باید متناسب با نیاز روز اصلاح شود تا بتواند به عنوان مكمل از "كل " فعالیت‌ خود را انجام دهند.
رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی تصریح كرد: قانون اداره امور بانك‌های دولتی فقط شامل بانك‌های دولتی خواهد بود تا در راستای آن بانك‌های دولتی بتوانند با تجدید ساختار و تكمیل اجزای نوین متناسب با نیازهای جامعه به حركت خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان كرد: افزایش توان اعتباری بانك‌ها كه در طرح تحول بانك‌ها دیده شده در واقع نوعی آمادگی سیستم بانكی برای اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها تلقی می‌شود.
مدیر عامل بانك ملی اضافه كرد: همچنین یك بحث كوتاه مدت نیز مطرح است مبنی بر اینكه منابع مالی باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا كالاهای اساسی و ضروری خریداری و نگهداری شود.
خاوری در خصوص دلیل این مسئله اظهار داشت: این اقدام برای برخورد با موجی است كه ممكن است در نتیجه افزایش قیمت‌ها به عنوان تورم به وجود بیاید.

* تحول بانكی به تحول اقتصادی كمك می‌كند

مدیرعامل بانك ملی تصریح كرد: دو قسمت فوق مسئولیت نظام بانكی را سنگین می‌كند، بنابراین در اجرای این بحث، قانون افزایش توان اعتباری لحاظ نشده است.
وی گفت: افزایش سرمایه، افزایش توان پرداخت بدهی دولت، ابزارهای نوین، ساده‌سازی روش وصول مطالبات و همچنین بحث فعالیت بانك‌های خارجی و تسهیل فعالیت سرمایه‌های خارجی دیده شده است.
به گفته خاوری، در صورتی كه بتوان موارد مذكور را جمع‌‌بندی كرد و سریع با همكاری قوه مقننه به نتیجه رساند، آمادگی لازم برای مقابله با آثار منفی اجرای طرح تحول اقتصادی حتما فراهم خواهد شد.
وی با تاكید بر اینكه طرح تحول اقتصادی هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد، از طرح تحول بانكی به عنوان دارویی برای درمان نظام بانكی نام برد و خاطرنشان كرد: ممكن است طرح تحول اقتصادی عوارض جانبی به دنبال داشته باشد بنابراین برای مقابله با عوارض جانبی ان تا جایی كه قابل پیش‌بینی بوده و به نظام بر می‌گردد، تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بانك ملكی گفت: سیستم بانكی امیدوار است كه بتواند با طرح تحول بانكی به خوبی به كمك دولت و نظام بیاید و طرح هدفمند شدن یارانه‌ و تحول اقتصادی به نتیجه برسد.

* مكانیزم فعالیت شعب خارجی در ایران

رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی در ادامه در مورد مكانیزم فعالیت بانك‌های خارجی در كشور، اظهار داشت: قوانین هر كشوری در دوران آن كشور الزامی است و حاكمیت استقلال ان كشور را می‌رساند.
وی با بیان اینكه از لحاظ حقوق بین‌الملل فعالیت‌های بانك‌های خارجی منطبق با عملیات بانكداری درون كشور خواهد بود، تصریح كرد: از طرفی، سیستم بانكی بر اساس قانون اساسی عمل می‌كند و این قانون میثاق اداره امور كشور و مبتنی بر قواعد و احكام شرع مقدس است.
خاوری ضمن تاكید بر اینكه آنچه در "شرع " حرمت دارد، حرام و آنچه حلیت دارد، حلال است، خاطرنشان كرد: بنابراین هم به لحاظ مقررات بین‌المللی، قوانین هركشور باید رعایت شود و هر تبعه‌ای كه از هر كشوری وارد كشور دیگر می‌شود باید مقررات مربوطه را رعایت كند.
وی ادامه داد: ایران در بانكداری اسلامی مدعی است كه بر اساس بازدهی حقیقی در بخش‌های اقتصاد با حداقل ریسك فعالیت می‌كند و بانك‌های خارجی كه وارد این موضوع خواهند شد باید این مطلب را رعایت كنند.

* باید زمینه برای ورود بانك خارجی به ایران فراهم شود

به گفته مدیرعامل بانك ملی، نكته دوم این است كه بانك‌های خارجی برای ورود چه چیزی می‌خواهند؛ چرا كه ممكن است یك بانك قصد داشته باشد 100 درصد سرمایه خود را تامین كند و نیازی به شریك داخلی نداشته باشد.
وی ادامه داد: در صورت وجود حالت فوق باید با كار كارشناسی و سیاستگذاری‌های مناسب و همچنین با تعامل با قوه مقننه نهایتا حد و حدودی مشخص شود كه سرمایه‌گذاری كه می‌خواهد وارد كشور شود بداند كه تسلط مالكیت بر دارایی خود را دارد.
وی ادامه داد: تسلط سرمایه‌گذار خارجی بر دارایی‌های خود تحت قواعد و مقررات بانك مركزی كشور خواهد بود.
خاوری با تاكید بر اینكه مشكل سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به كشور باید برطرف شود، اظهار داشت: باید به سرمایه گذار خارجی اطمینان دهیم كه اداره امور سرمایه آن با مقررات و قواعد مشخص با خودش است.
مدیرعامل بانك ملی گفت: در صورتی كه به سرمایه‌گذار خارجی اطمینان دهیم با مالكیت مشروع كاری نداریم و می‌توانند به فعالیت‌های بانكی و اقتصادی خود در ایران بپردازند، در نهایت نیز اسبابی فراهم شود كه منافع خرد بانكداری خارجی را با منافع كلان مملكتی سازگار كردیم و بین آنها یك نقطه تعادل پیدا كردیم، می‌شود آن اطمینان را داد كه بانك خارجی وارد سیستم بانكی در ایران شود.

* بانك‌های ایرانی راهكار مقابله با تحریم را پیدا كردند

وی به تحریم بانك‌های كشور در خارج اشاره و تصریح كرد: اگر كشورهای خارجی بانك های ایران را تحریم كردند، تحریم آنها سیاسی بوده و منطبق با قواعد بین‌المللی نیست به دلیل اینكه بانك‌های ایرانی قاعده‌ای را نقض نكرده‌اند.
وی افزود: اگر در مقابل تحریم دفاع می‌كنیم و به فعالیت خود ادامه می‌دهیم در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی فعالیت خود را انجام می‌دهیم و هیچ قاعده‌ای را نقض نكرده و نخواهیم كرد.
به گفته رئیس شورای هماهنگی بانك‌های دولتی، اگر هم‌اكنون بانك‌ها با تحریم مقابله می‌كنند به این دلیل است كه در چارچوب قواعد بین‌المللی راه‌حل‌هایی را پیدا كرده‌اند كه هیچ قاعده‌ای را نقض نكنند.

* تغییر سبد ارزی و ورود ریال

رئیس شورای هماهنگ بانك‌های دولتی، در مورد تقویت ارزش پول ملی برای سهولت در مبادلات و جذب سرمایه‌های خارجی، اظهار داشت: بعضی تصور می‌كنند جذب سرمایه‌گذاری به معنای فراهم كردن تسهیلات برای آنها بوده و پس از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود به كشور بیایند، البته این یكی از روش‌هاست و باید مقدمات این امر در خارج كشور فراهم شود.
وی افزود: برای سهولت در سرمایه‌گذاری خارجی در كشور باید قیمت واقعی پول احراز شود چرا كه سرمایه‌گذار خارجی هم نیاز دارد كالای خود را خارج كند و به فروش برساند.
به گفته این فعال در سیستم بانكی، در حال حاضر مشكلات فوق با صادر‌كنندگان داخل كشور وجود دارد و صادر‌كنندگان در صورتی كه بخواهند با این قیمت‌ها صادر نمایند، قطعا یا برای آنها مقرون به صرفه نیست و یا اینكه دچار زیان خواهند شد.
وی تصریح كرد: بنا به دلیل فوق به این نتیجه می‌رسیم كه صادرات غیرنفتی كشور دچار یك كاهش و ركود است به همین دلیل ورود بانك‌های خارجی به عنوان یك ابزار در این زمینه تلقی می‌شود.
خاوری با تاكید بر اینكه بانك خارجی می‌تواند به دو دلیل در كنار بانك داخلی قرار بگیرد، افزود: دلیل اول تجارب عملیاتی بانك‌های خارجی در مقابل بانك‌های داخلی خواهد بود این امر به این مفهوم است كه با بانك‌های داخلی و خارجی با یكدیگر تعامل مثبت داشته باشند.
وی در مورد نحوه تعامل بانك‌های داخلی و خارجی در كنار یكدیگر، خاطرنشان كرد: بانك‌های داخلی و خارجی چه از لحاظ روش‌های اداره تا جایی كه با قوانین داخلی انطباق داشته باشد و چه از طریق عملیات و دستاوردهای الكتریكی و چه از لحاظ انضباط مالی كه می‌‌تواند مبنا قرار بگیرد و در عین حال از یك تعامل تجربی _ اداری و علمی بتوانیم بهترین بهره را برای افزایش كارآیی بانك‌ها ببریم می‌توانند در كنار هم به فعالیت بپردازند.

* اجزای پول در ایران از بین رفته است

وی با اشاره به بحث ارزش پولی ملی كشور، ادامه داد: شاید خیلی لازم نباشد كه قیمت ارز در مقابل ریال افزایش یابد و بلكه می‌توانیم پول ملی خود را طوری تعریف نماییم كه جایگاه خود را در بازار بین‌المللی پیدا كند و مقبولیت خود را داشته باشد.
به گفته خاوری، در تعاملی كه در بانك‌های خارجی داریم، ریال به عنوان یك پول شناخته شده است و در صورتی كه تعریف پول ملی درست شود و هم‌اكنون مقدمات این امر فراهم شده است.
وی اضافه كرد: باید پول ملی در داخل كشور درست شود و بانك مركزی نیز به فكر این مسئله است كه ارزش‌گذاری پول ملی كار مشكلی نیست.
خاوری گفت: تجربه ارزش‌گذاری پول ملی در جهان روی داده و ایران می‌تواند از تجارب آن كشورها استفاده نماید.
مدیرعامل بانك‌ ملی با تاكید بر اینكه پول باید قدرت ابراء و مقبولیت داشته باشد، تصریح كرد: پول باید رواج پیدا بكند تا تولید كننده اطمینان یابد كه در قبال كالای خود، پولی كه دریافت می كند موجب ذخیره ارزش كالای آن شود.
وی اضافه كرد: بنابراین هم قدرت ابراء و هم مقبولیت اجتماعی باید در ارزش‌گذاری پول مورد توجه قرار بگیرد و مقبولیت در سطح داخلی و بین‌المللی وجود دارد.
رئیش شورای هماهنگی بانك‌های دولتی اظهار داشت: باید توجه داشت كه در حال حاضر اجزای پول در كشور وجود ندارد و آن هم به این دلیل است كه قیمت‌ها تا حدی افزایش یافته است كه به عنوان مثال یك ریال و یا 10 تومان هیچ ارزشی در مبادلات ندارد و در نقل و انتقال و دریافت و پرداخت از آن صرف نظر می‌شود.
وی گفت: موارد فوق موجب شد تا "ارزش پول " در اقتصاد از بین برود در حالی كه اگر به قانون پولی و بانكی نگاه كنیم به این بند می‌خوریم كه ارزش یك ریال برابر چند میلی‌گرم طلا است.

* سپرده‌های بانكی با افزایش تورم كم نمی‌شود

وی در مورد وضعیت سپرده‌ها با افزایش حجم نقدینگی و تورم، اظهار داشت: در قبال اتفاقاتی كه می‌افتد بانك‌های كشور، یك پشتوانه مهم به نام "اعتماد ملی " مردم را دارند.
خاوری تصریح كرد: نظام بانكی ایران همواره و در تمام مقاطع زمانی به تعهدات خود در داخل و خارج از كشور عمل كرده است.
به گفته مدیرعامل بانكی ملی، میزان سپرده‌های‌ نزد بانك‌ها منطق محكمی بر مورد مذكور است و طرز تركیب سپرده‌ها نیز یكی ازشاخص‌های مهم این امر تلقی می‌شود.
خاوری گفت: تجربه تاریخی ثابت كرده است كه سپرده‌ها به خاطر افزایش تورم و حجم نقدینگی از بانك‌ها خارج نخواهند شد.

* بسته سیاستی-نظارتی سال 89

خاوری در مورد بسته سیاستی سال 89، گفت: تا جایی كه اطلاع دارم پیش‌نویس بسته سیاسی سال 89 آمده شده ولی تاكنون نهایی نشده است.
وی افزود: به دلیل اینكه تكلیف هدفمند كردن به تازگی روشن شده، بسته نهایی نشده است.
به گفته خاوری، رویكردهای بسته سیاستی _ نظارتی روی یك اصول خاص است و طبق آن بانك‌های عامل پیشنهادهای خود را به بانك مركزی ارایه دادند.

* بسته سیاستی سال آینده به نیارهای مصرف كننده توجه كند

وی گفت: به عنوان مثال، امسال در سیاست‌ها باید به مصرف كننده و تقاضا دامن زده شود و به جای اینكه تمام اعتبارات به تولید و بخش عرضه داده شود به تقاضای كل باید اهمیت داد.
خاوری ادامه داد: زمانی كه تقاضای كل بالا برود، دوره تولید، فروش، برگشت وجوه ناشی از تولید ، كوتاه می‌شود و در نتیجه آن رفاه اجتماعی و رضایت مردمی در جامعه به وجود می‌آید.
مدیرعامل بانك ملی گفت: پیشنهاد بانك ملی این بود كه در مورد مذكور تجدید‌نظری صورت بگیرد و همچنین در توزیع بخشی به شكل‌های گذشته نشود تا بتوان كمك كرد به صورت تخصصی و برای بانك‌های تخصصی منابع خوب در نظر گرفته شود تا در نتیجه ان بانك تجاری نیز بتواند به مسایل اصیل كوتاه مدت خود بپردازد.
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 06:43 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی