تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا " مهران شریفی، در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی سرویس‌های جدید پرداخت در شبكه بانكی، اظهار داشت: بانك مركزی به سیستم سامانه پایاپای الكترونیك مجهز شده و هم‌اكنون نیز در برخی بانك‌ها به این سامانه مجهز شده‌اند.
وی با تاكید براینكه حواله الكترونیكی وجه از یك حساب به حسابی در بانك دیگر است، افزود: در حال حاضر مردم با استفاده از چك رمز‌دار، ایران چك و اسكناس برای انتقال پول از یك بانك به بانك دیگر استفاده می‌كنند ولی با راه‌اندازی این سامانه می‌توانند به صورت الكترونیكی به فعالیت‌های خود بپردازند.

* مجهز شدن تمام بانك‌ها تا اول بهمن به سامانه پایا

شریفی با بیان اینكه سامانه مذكور در تمامی شعب بانك‌ها ارایه نمی‌شود، گفت: بانك‌های صنعت و معدن، پاسارگاد و توسعه صادرات این خدمت را ارایه می‌كنند البته مابقی بانك‌ها در تلاش برای مجهز شدن تا اوایل بهمن در تمامی شعب این سرویس خواهد شد و بانك مركزی پیگیر آن است.
وی در ادامه درخصوص نوع دستور پرداخت مشتریان گفت: در یك حالت مشتری یك حواله خاص را به یك حساب در بانك دیگر خواهد داشت و در حالت دوم و با یك دستور پرداخت جمعی قصد برداشت از یك حساب و واریز به چندین حساب در چندین بانك را دارد.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی گفت: در خصوص تسهیل در موارد مذكور هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های ذیربط از جمله دیوان محاسبات و خزانه‌داری كشور صورت گرفته است و امید می‌رود مراحل اداری به زودی اتمام و به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شود.
وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه دستگاه‌های اداری می‌توانند در پرداخت حقوق كارمندان خود از بانك بخواهد كه ریز حقوق آنها را به بانكی كه یك كارمند حساب دارد واریز نماید.

* دیگر نیازی نیست كارمندان ادارات در یك بانك خاص حساب داشته باشند

شریفی ضمن تاكید براینكه از طریق سامانه پایا دیگر ضرورتی ندارد كه كارمندان ادارات در یك بانك خاص حساب داشته باشند، گفت: از طریق سامانه پایا دیگر اشخاص ملزم به افتتاح حساب در یك بانك خاص نیستند و این امر مانع از افتتاح حساب‌های اضافی و غیرفعال در بانك‌ها خواهند بود.

* تدابیر بانك مركزی برای ماه‌های پایانی سال جاری

وی در ادامه با بیان اینكه در ماه‌های بهمن و اسفند تقاضا برای پول و خدمات پرداخت در نقطه اوج خود قرار می‌گیرد،‌ تصریح كرد: بانك مركزی به مردم توصیه كرده كه از خدمات الكترونیكی به عنوان ابزار پرداخت در مبادلات خود استفاده كنند.
به گفته مدیر ادراه نظام‌های پرداخت بانك مركزی، سرویس‌دهی خدمات بانكی از دستگاه‌های pos نسبت به گذشته افزایش یافته و پیگیری مشكلات و موانع همچنان در دستور كار بانك مركزی است.

* بانكها هیچ محدودیتی برای صدور كارت‌های اعتباری ندارند

وی در ادامه با اشاره به صدور كارت خرید اعتباری در بانك‌های ملی و صادرات و ملت در خصوص قیمت كارتهای اعتباری، گفت: رقم كارتهای اعتباری كه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد حداكثر تا 600 هزار تومان است.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی با اشاره به اینكه مدت بازپرداخت این كارتهای اعتباری به طور متوسط حدود 25 تا 30 روز است؛ ادامه داد: اولویت صدور كارتهای اعتباری بنابه تصمیم بانك مربوطه است و عموما به مشتریانی كه خوش حساب و مورد اعتماد بانك هستند تعلق می‌گیرد.
شریفی بیان كرد: مكانیرم كارتهای مذكور به گونه‌ای است كه فقط در كارت‌خوان های فروشگاهی قابل استفاده هست و كارت خرید اعتباری نامیده می‌شود.
وی در رابطه با مكانیزم استفاده از این كارت‌ها توضیح داد: زمانی كه كالا یا خدمات خریداری شد، این كارت روی كارت‌خوان فروشگاهی استفاده می‌شود و مشتری پس از امضاء یك نسخه از فیش را دریافت می‌كند.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی اضافه كرد: پس از انجام این كار بانك صادر كننده كارت، پول را حداكثر با فاصله یك یا دو روز به حساب فروشنده می‌پردازد.
شریفی گفت: سپس در پایان ماه صورتحساب از سوی بانك صادر كننده كارت به خریدار ارسال می‌شود.

* مجهز شدن ATM ها به ایران چك

وی در خصوص وضعیت خودپردازها در پایان سال گفت: بانك‌ها ملزم به پرداخت كارت اعتباری سرویس‌دهی از طریق خودپرداز هستند و بنابراین باید حتما دارای ایران چك باشند تا ظرفیت پول دهی خود را افزایش دهند.
شریفی با تاكید براینكه در حال حاضر، اكثر خود‌پرداز به ایران چك مجهز شده‌اند و مردم مشكلی از این بابت نخواهند داشت، در خصوص آمار و وضعیت خودپرداز و دستگاه‌های خرید فروشگاهی گفت: وضعیت دستگاه‌های مذكور نسبت به سال گذشته افزایش یافته و آمار به 20 درصد در pos و 80 درصد در ATM رسیده است.
وی گفت: هم اكنون 15 هزار ATM و یك میلیون POS با حدود 78 میلیون كارت صادره در كل كشور موجود است.
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 07:22 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی