تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

شكرگزار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص ریشه‌یابی مطالبات معوق سیستم بانكی ابتدا انواع تسهیلاتی كه توسط بانك‌ها به مردم پرداخت می‌شود را یكی از زمینه‌های معوق شدن مطالبات دانست و اظهار داشت: با توجه به اینكه وجود ضامن با فیش كسر از حقوق از 6 سال گذشته برای ارایه تسهیلات به مردم، جزء ملزومات اصلی پرداخت تسهیلات در بانك‌ها تلقی ‌شده است بنابراین معوق شدن مطالبات، مورد بحث برانگیزی به حساب می‌آید.

* مطالبات معوق با وجود ضامن با كسری حقوق منطقی نیست

وی با بیان اینكه امكان معوق شدن مطالبات در چند نوع از تسهیلات فعلی سیستم بانكی وجود دارد، گفت: در حال حاضر تسهیلاتی از جمله قرض‌الحسنه، خرید خودرو و لوازم منزل توسط سیستم بانكی به مردم پرداخت شده است كه البته به دلیل اینكه بانك‌ها برای پرداخت تسهیلات مذكور وثیقه‌های زیادی را از مردم گرفته‌اند معوق شدن مطالبات از این طریق منطقی نیست.
این كارشناس بانكی تصریح كرد: بانك‌ها با وجود ضامن و فیش كسر از حقوق در ارایه تسهیلات می‌توانند در هر زمانی كه پرداخت قسط به تاخیر و یا تعویق بیافتد، میزان قسط را از حقوق ضامن كسر نماید بنابراین دلیلی ندارد مطالبات معوق شود.

* ریشه یابی در طرح‌های مشاركتی مانع از رشد معوقات

وی طرح‌هایی كه در قالب مشاركت پرداخت شده‌اند را یكی دیگر از دلایل معوق شدن تسهیلات بانكی دانست و خاطرنشان كرد: مجوز مربوط به تسهیلاتی كه در قالب مشاركت پرداخت می‌شوند قطعا توسط یك سازمان مانند وزارت‌خانه خاصی و یا سایر نهادهای دولتی صادر شده است به همین خاطر باید دارای توجیه فنی و كارشناسی بوده باشند.
شكر‌گزار افزود: بانك‌ها برای ارایه تسهیلات در كنار مجوز سازمان‌های مذكور، ضمانت خارج از طرح نیز از متقاضیان می‌خواهند بنابراین با وجود این حالت افزایش معوقات بانكی بحث برانگیز می‌شود.
وی با بیان اینكه باید با بررسی تركیب موضوعات مربوط به تسهیلات طرح‌های مشاركتی ریشه مطالبات معوق شناسایی شود، گفت: یكی از مسئولان دلیل اصلی مطالبات معوق را در تسهیلات خودرو دانسته بود ولی اگر واقعا تركیب معوقات سیستم ناشی از تركیب تسهیلاتی است، می‌توان از راهكارهای مشخص این معضل را برطرف كرد.

* ریشه معوقات در طرح‌های كلان است نه تسهیلات خرد

وی ادامه داد: در صورتی كه تركیب معوقات ناشی از تركیب مشاركت‌ها است باید مشخص كرد كه طرح مذكور چه نوع مشاركتی بوده كه وزارتخانه و یا سازمان مربوط آن را به بانك‌ معرفی كرده و پس از طی مراحل كارشناسی و بررسی‌های لازم و تائید هیئت مدیره، تسهیلات از جانب بانك پرداخت شده است.
این كارشناس بانكی تصریح كرد: حتی اگر دلیل معوق شدن مطالبات ناشی از تسهیلات خودرو باشد بانك‌ها به راحتی می‌توانند نسبت به وصول آنها اقدام نمایند.

* بانك‌ها در معوق شدن مطالبات نقش اصلی را ندارند

به گفته شكر‌گذار، هم‌اكنون مسئولان بابت معوق شدن مطالبات بانكی، رئیس و یا معاون شعب را به دادگاه احضار خواهند كرد در حالی كه تسهیلات كلان پس از تائید هیئت عامل و وزارتخانه مربوطه به متقاضی پرداخت می‌شود.
این كارشناس بانكی تصریح كرد: نباید دلیل اصلی معوقات را به خاطر عملكرد بانك‌ها دانست به خاطر اینكه طرح‌های كلان زیر نظر سازمان و وزارتخانه‌های بزرگ، تسهیلات دریافت می‌كند.

* بخشودگی جرایم دیركرد باعث روشن شدن رقم معوقات شد

به گفته شكر‌گزار، بخشودگی‌های مختلف برای وصول مطالبات معوق از جانب مسئولان سیستم بانكی یكی از دلایل اصلی برای روشن شدن و بالا رفتن رقم و مطالبات به حساب می‌آید.
وی دریافت جریمه دیركرد مطالبات را یكی دیگر از مسائل مهم در معوق شدن مطالبات دانست و گفت: باید مشخص كرد دریافت جریمه دیركرد در بانكداری اسلامی مشكلی دارد یا خیر و مطابق قانون بانكداری در این زمینه تصمیم گیری كرد.
این كارشناس بانكی ادامه داد: برای روشن شدن ریشه مطالبات معوق در سیستم بانكی باید میزان تسهیلاتی كه پرداخت شده است را از میزان سودی كه به آنها پرداخت می‌شود و همچنین میزان معوقات بانك‌ها مشخص كرد.

* جرایم دیركرد برای وصول مطالبات باید بخشیده شود

شكر‌گزار ضمن تاكید براینكه در صورتی كه بانك‌ها بخواهند به پول خود برسند باید از جرایم تاخیر خود بگذرند، افزود: اگر می‌خواهیم به اقتصاد و جامعه به گونه‌ای كمك كنیم كه مشكلات بیكاری برطرف شود و چرخه اقتصادی به جریان بیفتد، باید جرایم تاخیر بخشیده شود و بانك‌ها فقط سود مشاركت و اصل پول خود را از گیرندگان تسهیلات دریافت نمایند.
وی گفت: حالت مذكور دقیقا مصداق بانكداری اسلامی است به دلیل اینكه بانك‌ها به عنوان وكیل سپرده‌گذار پول را از مشتری می‌گیرد.
وی افزود: زمانی كه بانك جریمه تاخیر دریافت كند و در پرداخت سود مردم تغییری نمی‌دهد، بنابراین منطقی نیست كه هنگام وصول مطالبات معوق از بدهكاران خود جرایم دیركرد دریافت كند.
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 08:08 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی