تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

خبرگزاری فارس: در صورت تصویب نفت 60 دلاری در بودجه 89، كل منابع واریزی به صندوق توسعه ملی در سال آینده 12 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود كه با برداشت 13.4 هزار میلیارد تومانی توسط دولت برای بودجه عمرانی، این صندوق كه اساس تشكیل آن برای بخش غیردولتی است، دچار كسری 1400 میلیارد تومانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا "، بر اساس اخبار و پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان مجلس، قیمتی كه برای هر بشكه نفت در بودجه سال آینده مد نظر مجلس است، معادل 55 الی 60 دلار خواهد بود. این در حالیست كه این رقم در قانون بودجه سال 88 معادل 37.5 دلار به تصویب رسیده بود و دولت در لایحه بودجه رقم 65 دلار را پیشنهاد كرده است.
بررسی و تحلیل ارقام بودجه 89 نشان می‌دهد كه 39.2 درصد از كل درآمدهای دولت از محل منابع حاصل از نفت تامین می‌شود، در حالی كه این نسبت در قانون بودجه 88 كل كشور 35.1 درصد بوده است.

بنابراین گزارش در لایحه بودجه 89 منابع حاصل از نفت 26 هزار و 537 میلیارد و 670 میلیون تومان و درآمدهای كل كشور 67 هزار و 604 میلیارد و 915 میلیون تومان برآورد شده است.

* اطمینان بی‌اساس به فروش نفت 75 دلاری

به گزارش فارس، طبق آنچه به عنوان منابع صندوق توسعه ملی در متن لوایح برنامه پنجم توسعه و بودجه 89 پیشنهاد شده است، دولت مكلف به واریز حداقل 20 درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی به این صندوق است.
این رقم با توجه به رقم پیشنهادی حدود 60 دلار برای هر بشكه نفت توسط نمایندگان مجلس كه احتمال تصویب آن وجود دارد، نشان می‌دهد كه دولت و مجلس از فروش هر بشكه نفت معادل 75 دلار در طول سال آینده اطمینان حاصل كرده‌اند.
این در حالیست كه در شرایط فعلی با وجود فصل سرما و افزایش طبیعی قیمت نفت در دنیا، نفت ایران به طور متوسط 70 تا 75 دلار به فروش می‌رسد و این بهترین شرایط ایجاد شده برای صادرات نفت كشور در طول سال جاری است.
اما برای تأمین رقم پیش‌بینی شده در لایحه بودجه كه اتفاقا مورد حمایت نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته است، باید در تمام طول سال آینده نفت ایران با قیمت حداقل 70 تا 75 دلار به فروش برسد و باید پذیرفت كه این قیمت از ریسك بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

* واریز 12 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی در سال 89

گذشته از ریسكی بودن رقم مورد بررسی برای نفت در بودجه 89، با یك حساب سرانگشتی می‌توان رقم واریزی به صندوق توسعه ملی در پایان سال آینده را پیش‌بینی كرد.
همانطور كه گفته شد با فروش نفت بشكه‌ای 75 دلار، باید 15 دلار از هر بشكه به صندوق توسعه ملی واریز شده و مابقی به حساب بودجه منظور شود.
این گزارش حاكیست در شرایط عادی، صادرات نفتی ایران روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشكه است كه این رقم در سال معادل 803 میلیون بشكه برآورد می‌شود و بنابراین واریز رقم 12 هزار و 45 میلیون دلار به صندوق توسعه ملی در پایان سال آینده، چندان دور از واقعیت نخواهد بود.
حال اگر قیمت دلار در بودجه سال آینده را كه به گفته مقامات بانك مركزی با افزایش مواجه خواهد بود، معادل 950 تا 1000 تومان در نظر بگیریم، در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 12 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد.

* برداشت 13 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در سال 89

اما نكته مهم این است كه دولت در لایحه بودجه 89 كه آن را به مجلس ارائه كرده، درآمدی معادل 13 هزار و 400 میلیون تومان به عنوان منابع حاصل از استفاده از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی كرده كه آن را در بخش عمرانی هزینه خواهد كرد.
بنابراین مشاهده می‌شود، در صورت تصویب پیشنهادات ارائه شده در لایحه بودجه، در پایان سال آینده میزان برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی حداقل یك هزار و 400 میلیارد تومان بیش از رقم واریز شده به این صندوق در طول سال خواهد بود.
البته بخشی از این منابع نیز بر اساس لایحه برنامه پنجم توسعه باید به بخش خصوصی تعلق بگیرد.
گزارش فارس حاكیست، یكی از مهمترین دلایل تبدیل حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی، برداشت‌های بی‌رویه دولت‌ها از این حساب و نبود نظارت كافی بر روند پرداخت‌ها و برداشت‌های این حساب بوده است.
لذا به نظر می‌رسد با این روال، موجودی صندوق توسعه ملی در پایان سال 89 حداكثر معادل موجودی منتقل شده به این صندوق از محل حساب ذخیره ارزی باشد.

* موجودی 20 میلیارد دلاری حساب ذخیره ارزی در پایان سال جاری

از آنجا كه سیاست دولت و بانك مركزی در سال‌های اخیر مبنی بر عدم اعلام موجودی حساب ذخیره ارزی بوده است، شاید گزارش‌های مركز پژوهش‌های مجلس معتبرترین منبع برای كسب اطلاع از موجودی این حساب باشد.
مركز پژوهش‌ها در آخرین گزارشی كه به پیش‌بینی موجودی حساب ذخیره ارزی پرداخته است، موجودی تقریبی این حساب را در پایان سال 87 حدود 12.8 میلیارد دلار برآورد می‌كند.
با فرض اینكه در خوشبینانه‌ترین حالت دولت در طول سال جاری هیچ گونه برداشتی از این حساب نداشته و طبق اعلام نمایندگان مجلس در طول سال جاری حداقل 8 میلیارد دلار به این حساب واریز شده باشد، موجودی پایان سال جاری حساب ذخیره ارزی رقمی در حدود 20 میلیارد دلار خواهد بود كه تماما " به عنوان منابع صندوق توسعه ملی به حساب این صندوق واریز خواهد شد و احتمالا باقی ماندن همین رقم در موجودی صندوق توسعه ملی در پایان سال آینده یكی از بهترین حالت‌های قابل تصور برای این صندوق باشد.

گزارش از محمد رضائی
ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 05:16 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی