تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

اجاره به شرط تملیک عقد اجاره ی است که در آن مستاجر در پایان مدت اجاره در صورت عمل به شرایط قرارداد ،عین مستاجره را مالک گردد.بانک به منظور ایجاد تسهیلات لازم بری گسترش امور خدماتی ،کشاورزی ،صنعتی و معدنی و ساختمان و مسکن ،منحصرا"بنا به درخواست کتبی و تعهد متقاضی مبنی بر انجام اجاره بشرط تملیک و استفاده خود،اموال منقول و غیر منقول را خریداری و بصورت اجاره بشرط تملیک در اختیار متقاضی قرار می دهد.

·         تسهیلات جعاله

جعاله عبارتست از :التزام شخص(جاعل) یا کارفرما به ادی مبلغ یا اجرت معلوم(جعل) در مقابل انجام عملی معین،طبق قرارداد طرفی که عمل را انجام می دهد عامل یا پیمانکار نامیده می شود.

واحدها می توانند به منظور گسترش فعالِت های تولیدی ،بازرگانی و خدماتی با تنظیم قرارداد به عنوان عامل یا عندالقتضاء بعنوان جاعل مبادرت به دریافت تسهیلات جعاله نمایند.جعاله از جمله تسهیلات کوتاه مدت اعتباری بری گسترش امور تولیدی ،بازرگانی و خدماتی و میان مدت در بخش مسکن است.

·       تسهیلات قرض الحسنه

قرض الحسنه اعطایی عقدی است که به موجب آن بانک (به عنوان قرض دهنده) مبلغ معینی را طبق ضوابط مقرر به اشخاص حقیقی یا حقوقی (به عنوان قرض گیرنده) به قرض واگذار می نماید.

کاربرد این نوع تسهیلات جهت کمک مالی در موارد ذیل می باشد:

·       تامین وسایل و ابزار و سایر امکانات لازم بری ایجاد کار جهت کسانی که فاقد اینگونه امکانات می باشند در شکل تعاونی.

·       کمک به امر افزایش تولید با تاکید بر تولیدات کشاورزی،دامی،صنعتی

·       رفع احتیاجات ضروری(هزینه های ازدواج،تهیه جهیزیه،درمان بیماری،تعمیر و تامین مسکن،کمک هزینه تحصیلی،کمک بری ایجادمسکن در روستاها)تعهد بازپرداخت قرض گیرنده ،صرفا" معادل مبلغ دریافتی بعلاوه کارمزد آن خواهد بود.

·       تسهیلات وجوه اداره شده

وجوه اداره شده عبارتند از :وجوهی که از سوی صاحبان وجه (سازمانها،شرکتهاو...)نزد بانک تودیع می شوند تا به مصارف معینی که از سوی صاحبان وجه اعلام می گردد،برسند.

بانک در قبال ارائه اینگونه خدمات علاوه بر وصول سود مورد انتظار صاحبان وجه ،اعلام می گردد،برسند.بانک در قبال ارائه اینگونه خدمات علاوه بر وصول سود مورد انتظار صاحبان وجه ،درصدی را به عنوان کارمزد از تسهیلات گیرنده دریافت می نماید.نرخ سود و مدت این نوع تسهیلات با نظر صاحب وجه تعیین می گردد.

·       ایجاد تسهیلات ویژه بری سازمانها و موسسات

سازمانها  و موسساتی که حسابهای اصلی خود را نزد شعب بانک رفاه متمرکز نمایندوگردش حساب بالایی داشته باشند،از خدمات زیر برخوردار می گردند:

·       پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان در محل موسسه و در صورت حصول شرایط ،ایجاد باجه در محل

·       اولویت در اعطای تسهیلات بانکی

تسهیلات مالی تا سقف 100 میلیون ریال

بانک رفاه درراستای توسعه حمل ونقل درون شهری و ایجاد اشتغال پایدار به شرکتهای حمل و نقل درون شهری (دارای مجوز ) در قبال جذب و اشتغال نیروی کار جدید به ازای هر نفر  تا سقف 100 میلیون ریال  تسهیلات مالی جهت خرید خودروهای جمعی (ون) و مینی بوس نو و دست اول  پرداخت می نماید.

شرایط پرداخت:

·       حداقل 30% از نیروهای جذب شده بایستی مقرری بگیر صندوق بیمه بیکاری باشند.

·       نرخ سود تسهیلات برابر نرخ جاری مصوب شورای پول و اعتبار بوده که در حال حاضر 14%می باشدکه به نسبت تعداد مقرری بگیران جذب شده،10 درصد از آن به عنوان یارانه توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

·       سقف تسهیلات اعطایی جهت خرید هر دستگاه خودرو تا 80% قیمت خودرو و حداکثر بین یکصد میلیون ریال به ازی جذب یک نفر نیروی کار جدید ومدت باز پرداخت تسهیلات حداکثر 5 سال می باشد.

·       نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی نزد سیستم بانکی از جمله شرایط دریافت تسهیلات می باشد.

·       سفته معتبر حداقل به میزان اصل و سود تسهیلات و همچنین ترهین خودرو از جمله مهمترین وثائق مورد نیاز بری اعطای تسهیلات مذکور است.

·       متقاضیان می توانند جهت ارائه درخواست به دبیر خانه کمیته اجرای طرح ،مستقر در سازمان کار و اموراجتماعی استان مراجعه نمایند. 

آخرین تراز مالی بانك رفاه

گزارش عملكرد بانك رفاه در سال ۸۶ حاكى است كه مجموع بدهى  ها و دارایى هاى این بانك به ۶۲ هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال رسیده در حالیكه این رقم در سال قبل از آن ۵۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال بوده است. مجموع كل تسهیلات اعطایى این بانك نیز از ۳۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در سال ۸۶ به ۴۱ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال در سال ۸۵ رسید. كل مانده مطالبات معوق بانك رفاه نیز حاكى از كاهش آن از ۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال در سال ۸۵ به دو هزارو ۴۷ میلیارد ریال در سال ۸۶ است.

بانکداری الكترونیك بانک رفاه

خدمات بانکداری نوین بانک رفاه شامل موارد زیر است:

تلفنبانک بانک رفاه

دارندگان حساب در بانک رفاه می توانند با دریافت یک رمز از شعبه و گرفتن شماره تلفنبانک شعبه مورد نظر به اطلاعات زیر دسترسی پیدا کنید:

Ø      آخرین مانده موجودی حساب

Ø       وضعیت چکهای واگذاری عهده سایر بانکها

Ø       میزان سود واریزی به حسابتان ،همراه با اعلام نوع و شماره حساب واریزی ،اعلام سود محاسبه شده و..

Ø      پیگیری وضعیت یک چک

Ø      ارسال صورتحساب از طریق نمابر

Ø       اعلام سه گردش آخر
 کارت های بانکی بانک رفاه

کارتهای پرداخت الکترونیکی

 

کارت پرداخت بانک رفاه از نوع مغناطیسی و هوشمند دارای دو حساب سپرده کوتاه مدت و کیف پول الکترونیکی بوده و در حال حاضر حساب سپرده کوتاه مدت رفاه کارت از طریق نوار مغناطیسی فعال می باشد.
با استفاده از این حساب ،مشتری ضمن دریافت سود سپرده کوتاه مدت به صورت روز شمار می تواند از خدمات رفاه کارت به صورت 24 ساعته در پایانه های بانک رفاه و پایانه های خود پرداز سایر بانکها و همچنین فروشگاههای عضو شبکه شتاب بهره مند گردد.سقف برداشت از پایانه های خودپرداز (
ATM) در هر شبانه روز مبلغ دو میلیون ریال در 5 مرحله 400 هزار ریالی واز طریق پایانه های فروش(POS) به صورت نامحدود،از طریق مراجعه به شعب بانک رفاه می باشد.

از خدمات آنی رفاه کارت خدمت ویژه حساب کیف پول الکترونیکی می باشد که مشتری با استفاده از آن، این امکان را می یابد تا در مواقعی که به هر دلیل امکان ایجاد ارتباط بین پایانه های بانک با مرکز میسر نباشد بتواند خدماتی چون برداشت وجه، مشاهده موجودی حساب کیف پول، صورتحساب 10 گردش آخر حساب کیف پول و ... را دریافت نماید.

1 - کارت خانواده رفاه

کارت خانواده عبارت است از یک یا چند کارت مغناطیسی که برای مشتریان بانک صادر شده و آنها با استفاده از کارتهای مذکور می توانند تا سقف مبلغی که صاحب حساب تعیین می نماید نسبت به برداشت نقدی و یا خرید از فروشگاهها اقدام نمایند. کارت خانواده بری مشتریانی که داری رفاه کارت بوده و یا درخواست افتتاح رفاه کارت نموده اند، صادر می گردد.

2- کارت بازنشسته رفاه

رفاه کارت مخصوص بازنشستگانی می باشد که از سیستم کارت پرداخت بانک رفاه حقوق خود را دریافت می نمایند. مزایای آن همانند رفاه کارت بوده و وجه تمایز آن صرفا"شکل ظاهری کارت به منظور احترامی است که به این قشر از افراد جامعه متصور شده است.

3- رفاه کارت

رفاه کارت عبارت است از کارت مغناطیسی یا هوشمند که توانایی نقل و انتقال وجه، برداشت و یا به هر شکل دیگری قدرت خرید و پرداخت در اختیار دارنده آن قرار می دهد.

4- کارت هدیه رفاه

کارت هدیه عبارت است از کارت مغناطیسی که صرفا" بری خرید کالا از فروشگاهها یا مراکز فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. کارت مذکور پس از انعقاد قرارداد با هر یک از شرکتها و سازمانها به تعداد مورد نیاز سازمان مربوطه صادر می شود. دارندگان کارت هدیه می توانند با مراجعه به فروشگاههایی که مجهز به POS می باشند تا سقف مبلغ موجود در کارت نسبت به خرید کالا اقدام کنند.اعتبار کارت هدیه 1 سال است و قابل شارژ نمی باشد.

5- بن کارت رفاه

بن کارت عبارت است از کارت مغناطیسی  که جایگزین بن کاغذی شده و صرفا" بری خرید کالا از فروشگاهها و یا مراکز فروشگاهای مورد استفاده قرار می گیرد. کارت مذکور پس از انعقاد قرارداد با هر یک از شرکتها و سازمانها به تعداد مورد نیاز سازمان مربوطه صادر و به تفکیک مبلغ مورد درخواست شرکت در بن کارتها واریز می گردد.

پس از تحویل بن کارت به کارکنان سازمان ،هر یک از آن ها می تواند به فروشگاههایی که مجهز به POS فروشگاهی می باشند مراجعه نموده و تا سقف مبلغ موجود در کارت نسبت به خرید کالا اقدام نماید.میزان موجودی کارت بنا به درخواست سازمان مربوطه به دفعات قابل شارژ می باشد

  

منابع:

سایت رسمی بانک رفاه کارگران                                 

ü  www.refah-bank.ir

ü  http://banki.ir/refah

ارسال شده توسط Mehrdad M.tabrizi در ساعت 06:37 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی