تبلیغات
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی مسیر توسعه
: : : :
درباره ما
من کارشناس ارشد مدیریت دولتی ،گرایش منابع انسانی هستم و در زمینه بانکداری دارای بیست سال سابقه کاری در بانک ملت می باشم و دروس بانکداری را در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و از سال 1381 پست مدیریتی دارم و مدت دو سال هم ریس حوزه غرب استان مازندران در بانک ملت هستم.
هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه تجربیات بانکی و درج مقالات علمی در ضمینه بانکداری به بازدید کنندگان محترم است.

سخنی با كاربران محترم وبلاگ

پیش از هر چیز از كلیه دوستانی كه ما را مورد لطف قرار داده اند سپاسگزاریم.

از كلیه دوستانی كه مایل به درج مقالات خود در این وبلاگ هستند خواهش مندیم تا با مدیر وبلاگ تماس بگیرند.

برای پاسخ به سوالاتی كه مطرح میشود ما طبق برنامه سوالات را با دانشجویان مطرح و از ایشان درخواست مقاله در ضمینه سوال مطرح شده می كنیم . لذا از تاخیری كه در پاسخ سوالت پیش می آید قبلا عذر خواهی می كنیم.

به زودی از منابع ترجمه در ضمینه بانكداری الكترونیك استفاده خواهیم كرد.

از پیشنهادات و انتقادات شما استقبال می كنیم


عطااله فدایی
آرشیو مطالب
نویسندگان
صفحات اضافی
گزارشی از ...6 -سوئیفت چیست ؟
گزارشی از ..5 - سامانه تسویه ناخالص آنی- ساتنا
گزارشی از ..4 - مدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
گزارشی از ...3 -مدیریت ریسک
گزارشی از ...2 - راهنمای استفاده از اینترنت بانک برای مشتری
گزارشی از نحوه عملکردسیستم بانکــی ومدیریت وبرنامه ریزی استراتژی
پول شویی 2 /
پول شویی1 /محقق مجتبی ثمر بخش طهرانی
مدیریت دانش 2
مدیریت دانش 1
مراحل گشایش اعتبار اسنادی 2
مراحل گشایش اعتبارات اسنادی /محقق فهیمه پور مهربان
صندوق بین المللی پول3
صندوق بین المللی پول2
صندوق بین المللی پول1
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت2
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت1
تورم 5 /احسان شمس
تورم 4 /احسان شمس
تورم 3 /محقق احسان شمس
تورم 2 /احسان شمس
تورم1/محقق :احسان شمس
باتکداری الکترونیکی2 /محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
باتکداری الکترونیکی1/محققین :محمد حسین آقازاده و پیام رضازاده
تورم/محقق امید رمضانپور
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 3 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 2 /محقق مریم مجدی
بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران 1/محقق مریم مجدی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق9/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق8/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق7/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق6/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق5/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق4/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق3/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق2/عطااله فدایی
شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان ـ مطالبات معوق1 /عطااله فدایی
پول شویی/محقق محمد انصاری جاوید
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم2/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل دوم/محقق مهدیه اشکوری
سیر تحول بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان-فصل اول/محقق مهدیه اشکوری
نقشه راه بانکداری نوین ایران :نظام پرداخت نوین بانکداری الکترونیک (3 )
نقشه راه بانکداری نوین ایران :بانکداری یکپارچه (2)
تعریف بانکداری(1)
تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان
لیست موضوعات پژوهشی در حوزه بانکداری الکترونیک و مجازی
بانک ملت از آغاز تا امروز
آمار و امكانات
آخرین بروزرسانی :
تعداد كل مطالب :
تعداد کل نویسندگان :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازید از وبلاگ :
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
بانکداری مجازی
Create your flash banner free online

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده از فناوری پیشرفته شبکه ها و مخابرات برای انتقال پول در سیستم بانکداری تعریف کرد. در تعریفی دیگر بانکداری الکترونیکی عبارت است از ارائه کلیه خدمات بانکی به صورت الکترونیکی و از طریق واسطه های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری است. بانکداری الکترونیکی در واقع اوج استفاده از فناوری انفورماتیک در جهت حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است.

 

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 10:20 ق.ظ | نظرت شما ()

اکونیوز: مدیرعامل بانک ملت خبرداد: این بانک شایستگی و توان انجام کارهای بزرگ زیادی را دارد و با وجود خصوصی شدن همچنان در خدمت اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

 

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 10:07 ق.ظ | نظرت شما ()

اکونیوز: عضو هیئت عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سامانه پایاپای الکترونیک نظام بانکی با هدف افزایش سرعت عملیات بین بانکی راه اندازی شد.

 

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 12:27 ب.ظ | نظرت شما ()

خلاصه:

در عصر مجازی بیشتر امور بشر به صورت غیرفیزیکی انجام می شود و تمام اموری که امروزه با پسوندهای الکترونیکی مطرح می شوند دارای پسوند مجازی خواهند شد. مثلاً بانکداری مجازی جایگزین بانکداری الکترونیکی، پول مجازی جایگزین پول الکترونیکی، همچنین بازرگانی مجازی و در نهایت دولت مجازی تحقق خواهد یافت. بانکها برای اینکه بتوانند در بازار مالی از مزیت رقابتی بهره مند شوند و این مزیت را حفظ کنند، باید همواره ماهیت نقشی سنتی (واسطه گرایی) را تغییر دهند خود را با شرایط جدید سازگار کنند و فن آوری های جدید را بپذیرند. آمار منتشره از سوی صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که بانکداری مجازی (اینترنتی) در کشورهای اتریش، کره، سنگاپور، سوئد و سوئیس بیشترین کاربرد را داشته و در این مناطق بیش از 75 درصد تمامی بانکها خدمات اینترنتی ارائه می دهند.

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 12:05 ب.ظ | نظرت شما ()

این مقاله موضوع تورم را به طور خلاصه مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف تورم، انواع تورم، راه‌های مبارزه با تورم، معایب و مزایای تورم، رابطه تورم با توسعه، تأثیر تورم بر كشور، كشورهای موفق در مهار تورم و برخی آمار در مورد نرخ تورم كشورها مطالب این مقاله را تشكیل می‌دهند.

- مقدمه

تورم یكی از موضوعات مهم در كشور ماست. همانگونه كه می‌دانید در ایران درصد تورم در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است به طوری قیمت‌ها در هر سال بسیار افزایش یافته و قدرت خرید مردم كم شده است. این مقاله اطلاعات بیشتری درباره موضوع تورم ارائه می‌دهد.

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 12:02 ب.ظ | نظرت شما ()

امروزه سازمان ها در محیطی کاملاً رقابتی که با تحولات شگفت انگیز همراه است باید اداره شوند در چنین شرایطی مدیران فرصت چندانی برای کنترل کارکنان در اختیار دارند و باید بیشتر وقت و نیروی خود را صرف شناسایی محیط خارجی و داخلی سازمان کنند و سایر وظایف روزمره را به عهده کارکنان بگذارند کارکنان زمانی می توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت دانش و توانایی لازم برخوردار بوده و اهداف سازمان را به خوبی بشناسند ابزاری که می تواند در این زمینه به کمک مدیران بشتابد فرآیند توانمندسازی است سبک مدیریت با کارکنان توانمند با سایر کارکنان متفاوت بوده و در قالب هدایت و مربی گری است. توانمندسازی همان فرآیند توانمند ساختن افراد یک جامعه یا یک سیستم اجتماعی است. به عبارتی دیگر توانمندسازی به معنای ایجاد شرایطی است که افراد بتوانند کارهایشان را اولاً با انگیزه درونی ، ثانیاً با موفقیت کامل به سرانجام برسانند. به عبارتی دیگر توانمندسازی برداشتن موانع رشد، ترغیب تعهد به اهداف، ترغیب خطرپذیری، خلاقیت و نوآوری و قادر ساختن افراد به حل مشکل، افزایش مسئولیت و از بین بردن ترس است. در فرآیند توانمندسازی سعی بر آنست تا محیطی ایجاد شود که تک تک افراد برای قبول مسئولیت در زمینه رشد و توسعه ، توانایی، اعتماد به نفس ، تعهد و آزادی عمل داشته باشند. باید توجه داشت توانمندی چیزی نیست که مدیران و رهبران به افراد اعطاء کنند بلکه ایجاد شرایطی است که در آن افراد به قله
توانایی های بالقوه خود صعود کنند و به نافع ترین وجه ممکن تصمیم گیری و اقدام نمایند. توانمندسازی یک برنامه اجتناب ناپذیر برای کار بیشتر با صرف هزینه کمتر است. سازمان های موفق تر در حال کشف شیوه های بهتر برای استفاده کامل ار منابع فکری کارکنان خود هستند. سازمان ها در حال پی بردن به این موضوع هستند که تنها سرمایه واقعی اش قابلیت اندیشیدن شان است.

فرایند توانمندسازی به تفویض اختیار تصمیم گیری در پایین ترین سطح ممکن سازمانی نیازمند است. هدف اصلی توانمندسازی این است که سلسله مراتب سنتی دیوان سالاری کاهش داده شود. توانمندسازی در واقع به نیازهای مشتریان (نه نیازهای سازمان) تأکید دارد. اگر بخواهیم که کارکنان به سازمان وابستگی و تعهد بیشتری داشته باشند ، باید زنجیره ی فرماندهی سنتی بین کارمند و مدیر تغییر یابد.

عطااله فدایی- حوزه تنکابن و رامسر

منابع:

1- آقایار ، 1382 ،28.

2- آقاجانی و آقاجانی ، 1385.

3- بیژن عبداللهی ، 1385 ، 14 .

4- دنیس کینلا ، صفحه 313-312.

5- 1999 و Dowling.

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 12:01 ب.ظ | نظرت شما ()

آسیب شناسی فرآیندی نظام مند از جمع آوری داده ها به منظور تعامل اثربخش و سودمند در راستای حل مشکلات ، چالش ها، فشارها و محدودیتهای محیطی در سازمان ها است. به طور حتم،
آسیب شناسی هدایت شده نه تنها می تواند مشکلات روزمره همچون بهره وری پایین ، ضعف روحیه و تعارض را حل کند. بلکه قادر است در نیل به فهم مسایل راهبردی مانند رسالت ، اهداف موقعیت بازار و رقابت به سازمان یاری رساند.

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 11:59 ق.ظ | نظرت شما ()

خبرگزاری فارس:در جهت اسلامی كردن بانكداری نیاز به مهندسی مجدد و یا حتی باز آفرینی سیستم بانكی است كه در این راستا فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش بسیار موثری دارد


ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 05:45 ب.ظ | نظرت شما ()

خبرگزاری فارس: اجازه فعالیت بانكهای مجازی با سرمایه 700 میلیارد ریال از مصوبات نخستین جلسه شورای پول و اعتبار بود كه پس از دو سال بار دیگر در بانك مركزی شكل گرفت، در عین حال از جزییات راه‌اندازی و اهداف این بانك اطلاعی در دست نیست و حتی كارشناسان بانكی نیز از چند و چون ماجرا اظهار بی‌اطلاعی می‌كنند.


ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 05:44 ب.ظ | نظرت شما ()
سه موج زندگی انسان ها را دچار تغییرات اساسی قرار داده است؛ موج اول تحول در جامعه و كشاورزی، موج دوم انقلاب صنعتی و موج سوم عصر اطلاعات و دانش بود.
    موج چهارمی نیز در حال شكل گیری است. موج چهارم شكل توسعه یافته عصر اطلاعات و دانش است. طبق این رخداد بشر در زمینه تامین معاش، تهیه ابزار و دسترسی به دانش و اطلاعات مشكلی نخواهد داشت بلكه تغییر و تحول بزرگ تری در جامعه به وجود آمده است. با شروع موج چهارم، اكثر امور در آن جامعه به صورت مجازی خواهند بود. در عصر مجازی فعالیت بشری به صورت غیرفیزیكی انجام می شود و تمام اموری كه امروزه با پسوندهای الكترونیكی مطرح است، دارای پسوند مجازی خواهند شد. مثلاً بانكداری مجازی جایگزین بانكداری الكترونیكی، پول مجازی جایگزین پول الكترونیكی خواهدشد همچنین بازرگانی مجازی و در نهایت دولت مجازی به وجود خواهد آمد. بانكداری مجازی بخشی از این دنیا و موج جدید است. در یك بانك مجازی مشتریان و كاربران یكی شده و از طریق اینترنت از خدمات بانكی استفاده می كنند.چون بانكداری الكترونیكی پیش زمینه بانكداری مجازی است، لازم است با این نوع بانكداری بیشتر آشنا شویم. برخی مكانیزه كردن نظام بانكی را تحقق بانكداری الكترونیك می پندارند، در حالی كه تجهیز شعب و واحدهای بانك به تجهیزات رایانه ای تحقق بانكداری الكترونیك نیست.
    بانك ها برای این كه بتوانند در بازار مالی از مزیت رقابتی بهره مند شوند و این مزیت را حفظ كنند، باید همواره ماهیت نقش سنتی (واسطه گری) را تغییر دهند، خود را با شرایط جدید سازگار كنند و فناوری های جدید را بپذیرند.
    مزایای بانكداری مجازی
    مهم ترین مزیت بانكداری مجازی، ذخیره شدن وقت مردم، این دارایی ارزشمند انسان هاست. از دیگر مزایای این بانك ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    - كاهش هزینه های غیرعملیاتی و سربار بانك ها و موسسات اقتصادی و افزایش بهره وری
    - كاهش مشكلات اجتماعی نظیر مسافرت های درون و برون شهری
    - آزادسازی بانك ها از ارائه برخی خدمات و ایجاد فرصت برای ارائه محصولات جدید
    - بروز استعدادها و خلاقیت و نوآوری كاركنان بانك ها
    
    وضعیت بانكداری مجازی در كشورها
    
    تعداد بانك های مجازی در دنیا فعلاً اندك است. بانك ING یكی از این نوع بانك ها است كه در هیچ كجای دنیا شعبه ای ندارد و در عین حال فعالیت بانكداری را به صورت مجازی به خوبی انجام می دهد. آمار منتشره از سوی صندوق بین المللی پول حاكی از آن است كه بانكداری مجازی (اینترنتی) در كشورهای اتریش، فنلاند، كره، سنگاپور، اسپانیا، سوئد و سوئیس بیشترین كاربرد را داشته و در این مناطق بیش از 75 درصد تمامی بانك ها خدمات اینترنتی ارائه می دهند. در امریكا بانك هایی كه خدمات اینترنتی را ارائه می دهند، بیش از 90 درصد دارایی های سیستم بانكی را به خود اختصاص داده اند.در ایران نیز حركت هایی در این زمینه انجام گرفته كه خرید و فروش سهام، پرداخت قبوض از طریق اینترنت، ایجاد شهرك های الكترونیكی از آن جمله اند. اخیراً نیز پس از تشكیل نخستین جلسه شورای پول و اعتبار ایجاد و تشكیل بانك های مجازی با سرمایه 700 میلیارد ریال به تصویب رسید.
    
    مهم ترین موانع توسعه بانكداری مجازی در ایران
    
    
    - زیرساخت های لازم در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می بایست در كشور فراهم گردد كه این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.- فرهنگ سازی موضوع بین مردم نیز یكی دیگر از مسائل مهمی است كه می بایست پیش از اجرایی نمودن آن، در بین مردم انجام داد.- بعد از تشكیل بانك مجازی باید نظارت و هدایت برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده یا اشتباه از سوی بانك ها وجود داشته باشد. چرا كه یك اشتباه محاسباتی در عملیات پولی و بانكی، ممكن است هزاران سرمایه گذار را از بانك فراری دهد یا این كه موجب ورشكستگی آنها شود. یك اشتباه ساده موجب به وجود آمدن بحران و ركود اقتصادی در جهان شود؛ به همین دلیل باید با نظارت از جانب مسئولان، جلوی هرگونه اشتباه در سیستم بانكی كشور گرفته شود.
    
منبع:http://magiran.com/npview.asp?ID=1928410

ارسال شده توسط عطااله فدایی در ساعت 05:05 ب.ظ | نظرت شما ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 2
An Evaluation of Internet Banking in Turkey 1
Challenges Faced by Sudanese Banks in Implementing Online Banking
مراودات مالی 45 میلیارد دلاری ایران با 39 بانك بزرگ دنیا
جهش خدمات بانکداری الکترونیک در بانک ملی
رفع محدودیتهای تاسیس 6 بانک خارجی در ایران
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری2
تشریح علل و عواقب افزایش مطالبات معوق در گفت‌وگوی دو ساعته با خاوری1
تازه‌های وب و اینترنت؛
بررسی تاثیر قوانین بانكداری بر عملكرد اقتصادی یا سیاسی نظام بانكی كشور
بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/2
/بازخوانی یك تجربه جهانی برای یافتن الگویی برای ایران/1
عضو هیات علمی پژوهشكده امور اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تاسیس بانک اصناف،رویایی که محقق نمی شود
بررسی فن آوری های اولویت دار كشور
صندوق بین‌المللی پول:
دکتر بهمنی:'
از ابتدای سال 2010 میلادی
تدابیر بانك مركزی در سال 89 برای نظارت بر سیستم بانكی
گزارش تحلیلی مقایسه ای فارس از
تحلیل عوامل اقتصادی اثرگذار بر پدیده فسادمالی
بانک رفاه و بانکداری الکترونیکی2 مهدی خواجوی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی
سوئیفت چیست؟2
تحقیق دانشجویی
اعتبار اسنادی 2
تحقیق دانشجویی
تحقیق دانشجویی